Kraj zjistí, co turisty zajímá nejvíce
Jak se mění chutě turistů, kteří přijíždějí za kulturními a přírodními krásami Královéhradeckého kraje? Navštěvují náš kraj více Poláci, Slováci či Rusové a Němců či Holanďanů začalo ubývat? Pro cestovní ruch a jeho propagaci v regionu jsou odpovědi na tyto otázky důležité a díky projektu Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku II budou znát odborníci přesné odpovědi.
„V rámci tohoto projektu za 25 milionů korun, který je spolufinancován z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod, vznikne také unikátní databanka fotografií, informací o otevíracích dobách a kulturních akcích. Tu budou moci podnikatelé v turismu snadno využívat. Zlepší se tak služby pro návštěvníky kraje, kteří budou spokojenější a rádi se budou do našeho kraje vracet,“ řekl náměstek hejtmana Helmut Dohnálek.
Kromě statistických údajů a datového skladu se kraj bude také díky projektu moci prezentovat na podzim v polských a německých obchodních centrech a uspořádá setkání turistických informačních center, na kterém si odborníci budou vyměňovat informace a zkušenosti. Více informací je možné najít na krajských internetových stránkách cestovního ruchu v sekci „Projekty EU“.
Královéhradecký kraj již dříve získal téměř 20 milionů korun z Evropské unie rovněž na podporu a rozvoj turistického ruchu. Díky tomu se v uplynulých dvou letech s regionem mohli seznámit návštěvníci veletrhů cestovního ruchu v Německu, Holandsku, Rusku a v dalších evropských zemích. Kraj se také prezentoval v domácím a zahraničním tisku nebo prostřednictvím infobusu. Vznikla také řada propagačních tiskovin či nové multimediální DVD.