Kraj získal z EU 30 milionů na propagaci cestovního ruchu
Téměř 30 milionů korun se Královéhradeckému kraji podařilo získat z fondů Evropské unie (EU) na prezentaci a propagaci turistiky. Kraj se bude v rámci projektu prezentovat na zahraničních veletrzích, v médiích i pomocí informačního vlaku či speciálních brožur o možnostech výletů a rekreace v regionu.
„Cílem projektu je sjednotit prezentaci a propagaci turisticky významných území. Chceme také rozšířit povědomí nynějších i potencionálních návštěvníků z Česka i ze zahraničí o hradeckém kraji,“ řekl královéhradecký hejtman Pavel Bradík.
Na realizaci projektu Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku získá kraj od Evropské unie 28,5 milionu korun. Projekt byl zahájen již v červnu letošního roku prezentací kraje v sídle zahraničního zastoupení CzechTourism v Berlíně, kde se představilo všech pět turisticky významných území regionu.
Realizace projektu potrvá do léta 2010. Zapojí se do něj všechna turisticky významná území - Krkonoše a Podkrkonoší, Český ráj, Orlické hory a Podorlicko, Kladské pomezí i Hradecko.
Kraj se bude v rámci projektu prezentovat v odborném českém i zahraničním tisku, na zahraničních veletrzích cestovního ruchu, například v Utrechtu, Varšavě, Poznani, Lipsku, Drážďanech, Mnichově, Berlíně nebo Moskvě. Zúčastní se rovněž prezentačních akcí v Krakově a Vídni. Pro domácí turisty bude mít připravený infovláček – speciálně upravený vagón, který s turistickou nabídkou navštíví třináct krajských měst.
Na základě projektu vznikne i řada propagačních tiskovin, mimo jiné o relaxačních příležitostech v kraji, jeho gastronomických specialitách, kultuře či možnostech, jak strávit aktivní dovolenou. Tyto materiály budou sloužit k prezentaci v Česku i v zahraničí.
Evropská finanční podpora by měla rovněž přispět k postupnému zkvalitnění krajského informačního systému a jeho propojení s informačními systémy jednotlivých turisticky významných území, vytvoření jednotné turistické fotobanky, realizaci exkurzí pro novináře a odborníky v cestovním ruchu či k aktualizaci stávající multimediální prezentace kraje.