Kraj lákal na své krásy turisty doma i v zahraničí
S přírodními či kulturními památkami Královéhradeckého kraje se mohli v uplynulých dvou letech seznámit návštěvníci veletrhů cestovního ruchu v Německu, Rakousku, Rusku a v dalších evropských zemích. Kromě toho se kraj prezentoval v domácím a zahraničním tisku nebo pomocí infobusu. Podařilo se to díky projektu na propagaci a prezentaci kraje financovaného z fondů Evropské unie.
„Jedním ze záměrů projektu Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku bylo sjednotit prezentaci a propagaci turisticky významných území. Chtěli jsme rovněž rozšířit povědomí nynějších i potencionálních návštěvníků z Česka i ze zahraničí o hradeckém kraji. Na projekt za více než 20 milionů korun se nám podařilo získat většinu financí z Evropské unie,“ řekl náměstek hejtmana Helmut Dohnálek.
Kraj se prezentoval v odborném českém i zahraničním tisku a na domácích i zahraničních veletrzích cestovního ruchu, například v Německu, Rakousku, Nizozemí, Polsku, Rusku či Slovensku. Uspořádal na svém území poznávací pracovní cesty pro novináře, nechal zhotovit reklamní předměty a aktualizoval svou fotobanku cestovního ruchu o profesionální fotografie. Na základě projektu vznikla i řada propagačních tiskovin, mimo jiné o relaxačních příležitostech v kraji, jeho gastronomických specialitách, kultuře či možnostech, jak strávit aktivní dovolenou. Bylo vytvořeno i nové multimediální DVD.
V loňském květnu a červnu také objeli zástupci kraje s prezentací ve speciálním infobusu – autobusu upraveném na informační centrum - 16 velkých měst ve všech českých krajích. V době předsednictví České republiky v Radě EU pak na sebe kraj upozornil vytvořením filmu, knihy a propagačních letáčků o malíři Františku Kupkovi.
Projekt Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku byl zahájen v červnu 2008 a skončil letos v únoru. Zapojila se do něj všechna turisticky významná území - Krkonoše a Podkrkonoší, Český ráj, Orlické hory a Podorlicko, Kladské pomezí i Hradecko. Byl spolufinancován z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod. Královéhradecký kraj je po Praze, jižních Čechách a jižní Moravě nejnavštěvovanějším regionem v zemi.