Vedoucí odboru: Mgr. Jakub Konrád
jkonrad@khk.cz | 495 817 222
další kontakty najde v telefonním seznamu
Odbor v samostatné působnosti například:
- organizuje a zajišťuje pracovní a společenské akce v úřadu i mimo budovu úřadu hejtmana kraje;
- ve spolupráci s tiskovým oddělením informuje o činnosti hejtmana;
- odpovídá za zabezpečení agendy krajského protokolu a spolupracuje s tiskovým oddělením a s oddělením administrativním;
- zajišťuje agendu finančních darů, účelových dotací a finančních příspěvků poskytovaných z kapitoly 18.
V přenesené působnosti přezkoumává rozhodnutí orgánů obcí Královéhradeckého kraje ve věcech přestupků podle zákona o krizovém řízení a o změně některých zákonů.
Oddělení legislativní a právní
vedoucí oddělení: Mgr. Petr Adámek
padamek@khk.cz | +420 736 521 873
- poskytuje metodickou pomoc v oblasti působnosti zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů;
- uděluje souhlas s uzavřením veřejnoprávních smluv mezi obcemi, s jejich změnami, rozhoduje o jejich zrušení a o případných sporech z těchto smluv.
- prošetřuje a připravuje podklady, právní stanoviska, vyjádření a jiné materiály pro ředitele Krajského úřadu Královéhradeckého kraje;
- koordinuje a zpracovává stanoviska a připomínky kraje k návrhům zákonů a obecně závazných právních předpisů a dalších norem a aktů vydávaných ostatními stupni státní správy;
- po organizačně technické stránce zabezpečuje zasedání zastupitelstva kraje a schůze rady kraje, soustřeďuje podkladové materiály pro jednání zastupitelstva a rady, pořizuje zápisy, zpracovává usnesení a zajišťuje jejich rozeslání dotčeným subjektům, vede evidenci a zajišťuje archivaci písemných materiálů zastupitelstva a rady kraje;
- vede centrální evidenci písemností určených zastupitelstvu a radě kraje;
- zabezpečuje zpracovávání návrhů jednacích řádů orgánů kraje a návrhů jejich změn;
- zpracovává agendu související s volbou přísedících krajského soudu.
Oddělení krizového řízení
vedoucí oddělení: Ing. Miroslav Pejšek
mpejsek@khk.cz | +420 702 196 319
- plní koordinační úlohu v integrovaném záchranném systému;
- koordinuje v součinnosti se správcem objektu krajského úřadu ostrahu objektů a jeho bezpečnost.
- zajišťuje připravenost kraje na řešení vojenských i nevojenských krizových situací (dále jen krizových situací), včetně provádění kontrolní činnosti v této oblasti;
- zajišťuje koordinaci řešení krizových situací;
- zajišťuje ochranu utajovaných informací a vedení evidence určených osob, u kterých je nezbytně nutné se seznamovat v rámci krajského úřadu s utajovanými informacemi
- organizuje a koordinuje v součinnosti s obcemi humanitární pomoc;
Oddělení tiskové
vedoucí oddělení: Mgr. Dan Lechmann, P.G.D.J.
dlechmann@khk.cz | +420 702 153 454
- připravuje, organizuje a zajišťuje tiskové konference uvolněných členů zastupitelstva kraje a krajského úřadu;
- spolupracuje se všemi sdělovacími prostředky a poskytuje jim aktuální informace o výsledcích jednání orgánů kraje;
- poskytuje veřejnosti informace o činnosti orgánů kraje, o záměrech a schválených koncepcích orgánů kraje;
- zabezpečuje agendu související se znakem a praporem kraje;
- zabezpečuje agendu krajského protokolu v souvislosti s náplní činnosti oddělení
- provádí rešerše a tvorbu mediálních textů pro potřeby externí a interní komunikace
- redigování dodaných materiálů, spolupráce s grafikem, sepisování úvodníků, ověřování zdrojů informací;
- odpovídá za zabezpečení agendy krajského protokolu a spolupracuje s odděleními odboru organizačního a právního při zajišťování a organizaci zahraničních návštěv v Královéhradeckém kraji
Oddělení administrativní
vedoucí oddělení: Ing. Věra Drábková, DiS., MBA
vdrabkova@khk.cz | +420 725 302 062
Plní všechny úkoly související s výkonem funkce hejtmana, členů rady kraje a uvolněných předsedů výborů v samostatné působnosti, zejména:
- plánuje a připravuje hejtmanovi, náměstkům hejtmana, členům rady a uvolněným předsedům výborů denní rozvrhy jejich práce, organizuje a zajišťuje přijetí návštěv, připravuje podklady pro jednání;
- shromažďuje a předává vzkazy a informace, zpracovává odpovědi na korespondenci určenou hejtmanovi, náměstkům hejtmana, členům rady a uvolněným předsedům výborů, zodpovídá za spisovou službu;
- zajišťuje poradenskou činnost podle gescí hejtmana, náměstků hejtmana a jednotlivých členů rady;
- podílí se na zajištění programu a dalším servisu pro oficiální návštěvy v Královéhradeckém kraji, včetně návštěv zahraničních, a jejich protokolární záležitosti;
- předkládá hejtmanovi, náměstkům hejtmana a členům rady žádosti o udělení záštity nad akcemi pořádanými v Královéhradeckém kraji.
Poskytuje administrativní a organizační podporu opozičním zastupitelům.
Kompletní přehled činnosti odboru najdete v příloze A organizačního řádu Krajského úřadu Královéhradeckého kraje.