Domů Úřad Organizační Struktura Odbory Odbor Organizační a Právní

Odbor organizační a právní

Vedoucí odboru: Mgr. Jakub Konrád

jkonrad@khk.cz | 495 817 222 
další kontakty najde v telefonním seznamu 

Odbor v samostatné působnosti například:

  • organizuje a zajišťuje pracovní a společenské akce v úřadu i mimo budovu úřadu hejtmana kraje;
  • ve spolupráci s tiskovým oddělením informuje o činnosti hejtmana;
  • odpovídá za zabezpečení agendy krajského protokolu a spolupracuje s tiskovým oddělením a s oddělením administrativním;
  • zajišťuje agendu finančních darů, účelových dotací a finančních příspěvků poskytovaných z kapitoly 18.

V přenesené působnosti přezkoumává rozhodnutí orgánů obcí Královéhradeckého kraje ve věcech přestupků podle zákona o krizovém řízení a o změně některých zákonů.

Oddělení legislativní a právní

vedoucí oddělení: Mgr. Petr Adámek

padamek@khk.cz | +420 736 521 873

  • poskytuje metodickou pomoc v oblasti působnosti zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů;
  • uděluje souhlas s uzavřením veřejnoprávních smluv mezi obcemi, s jejich změnami, rozhoduje o jejich zrušení a o případných sporech z těchto smluv.
  • prošetřuje a připravuje podklady, právní stanoviska, vyjádření a jiné materiály pro ředitele Krajského úřadu Královéhradeckého kraje;
  • koordinuje a zpracovává stanoviska a připomínky kraje k návrhům zákonů a obecně závazných právních předpisů a dalších norem a aktů vydávaných ostatními stupni státní správy;
  • po organizačně technické stránce zabezpečuje zasedání zastupitelstva kraje a schůze rady kraje, soustřeďuje podkladové materiály pro jednání zastupitelstva a rady, pořizuje zápisy, zpracovává usnesení a zajišťuje jejich rozeslání dotčeným subjektům, vede evidenci a zajišťuje archivaci písemných materiálů zastupitelstva a rady kraje;
  • vede centrální evidenci písemností určených zastupitelstvu a radě kraje;
  • zabezpečuje zpracovávání návrhů jednacích řádů orgánů kraje a návrhů jejich změn;
  • zpracovává agendu související s volbou přísedících krajského soudu.

Oddělení krizového řízení

vedoucí oddělení: Ing. Miroslav Pejšek

mpejsek@khk.cz | +420 702 196 319

  • plní koordinační úlohu v integrovaném záchranném systému;
  • koordinuje v součinnosti se správcem objektu krajského úřadu ostrahu objektů a jeho bezpečnost.
  • zajišťuje připravenost kraje na řešení vojenských i nevojenských krizových situací (dále jen krizových situací), včetně provádění kontrolní činnosti v této oblasti;
  • zajišťuje koordinaci řešení krizových situací;
  • zajišťuje ochranu utajovaných informací a vedení evidence určených osob, u kterých je nezbytně nutné se seznamovat v rámci krajského úřadu s utajovanými informacemi
  • organizuje a koordinuje v součinnosti s obcemi humanitární pomoc;

Oddělení tiskové

vedoucí oddělení: Mgr. Dan Lechmann, P.G.D.J.

dlechmann@khk.cz | +420 702 153 454

  • připravuje, organizuje a zajišťuje tiskové konference uvolněných členů zastupitelstva kraje a krajského úřadu;
  • spolupracuje se všemi sdělovacími prostředky a poskytuje jim aktuální informace o výsledcích jednání orgánů kraje;
  • poskytuje veřejnosti informace o činnosti orgánů kraje, o záměrech a schválených koncepcích orgánů kraje;
  • zabezpečuje agendu související se znakem a praporem kraje;
  • zabezpečuje agendu krajského protokolu v souvislosti s náplní činnosti oddělení
  • provádí rešerše a tvorbu mediálních textů pro potřeby externí a interní komunikace
  • redigování dodaných materiálů, spolupráce s grafikem, sepisování úvodníků, ověřování zdrojů informací;
  • odpovídá za zabezpečení agendy krajského protokolu a spolupracuje s odděleními odboru organizačního a právního při zajišťování a organizaci zahraničních návštěv v Královéhradeckém kraji

Oddělení administrativní

vedoucí oddělení: Ing. Věra Drábková, DiS., MBA

vdrabkova@khk.cz | +420 725 302 062

Plní všechny úkoly související s výkonem funkce hejtmana, členů rady kraje a uvolněných předsedů výborů v samostatné působnosti, zejména:

  • plánuje a připravuje hejtmanovi, náměstkům hejtmana, členům rady a uvolněným předsedům výborů denní rozvrhy jejich práce, organizuje a zajišťuje přijetí návštěv, připravuje podklady pro jednání;
  • shromažďuje a předává vzkazy a informace, zpracovává odpovědi na korespondenci určenou hejtmanovi, náměstkům hejtmana, členům rady a uvolněným předsedům výborů, zodpovídá za spisovou službu;
  • zajišťuje poradenskou činnost podle gescí hejtmana, náměstků hejtmana a jednotlivých členů rady;
  • podílí se na zajištění programu a dalším servisu pro oficiální návštěvy v Královéhradeckém kraji, včetně návštěv zahraničních, a jejich protokolární záležitosti;
  • předkládá hejtmanovi, náměstkům hejtmana a členům rady žádosti o udělení záštity nad akcemi pořádanými v Královéhradeckém kraji.

Poskytuje administrativní a organizační podporu opozičním zastupitelům.

Kompletní přehled činnosti odboru najdete v příloze A organizačního řádu Krajského úřadu Královéhradeckého kraje.