Jak postupovat v případě, kdy se mi nedaří najít lékaře?
Povinnost zajistit hrazenou zdravotní péči svým pojištěncům mají ze zákona (zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, ve znění pozdějších předpisů) zdravotní pojišťovny. Tuto povinnost pojišťovny naplňují prostřednictvím poskytovatelů zdravotních služeb, se kterými mají uzavřenou smlouvu o poskytování a úhradě hrazených služeb.
Z výše uvedeného vyplývá, že v případě, kdy není možné najít potřebnou lékařskou péči, je nutné obrátit se na svou zdravotní pojišťovnu, a to písemně přes podatelnu příslušné zdravotní pojišťovny. Zajistit odpovídající lékařskou péči je povinností zdravotní pojišťovny.
Pokud Vám však zdravotní pojišťovna, u níž jste registrován/a, nepomůže zajistit potřebnou lékařskou péči, jsou další možností informace dostupné na webových stránkách Národního registru poskytovatelů zdravotních služeb, tj. www.uzis.cz v sekci Národní registr poskytovatelů zdravotních služeb, viz odkaz Mapa poskytovatelů - Národní registr poskytovatelů zdravotních služeb. Na této webové stránce lze vyhledat lékaře, včetně kontaktů a mapky, na níž je zobrazeno, kde se ordinace nachází. Následně je nutné domluvit se přímo s lékařem na přijetí do péče.
Pokud zdravotní pojišťovna, u níž jste registrován/a, při hledání navzdory svým zákonným povinnostem selže, je možné podat stížnost na speciálním formuláři Ministerstva zdravotnictví, který naleznete na webové stránce www.mzcr.cz v sekci Jak najít lékaře/ Stížnost na nedostupnost zdravotní péče, viz odkaz Stížnost na nedostupnost zdravotní péče.