Portál sociálních služeb

Sociální službyZpravodajAktuality

„Žije se mi teď mnohem lépe, pracuji, chodím do školy, cítím se fajn“, říká klient terénních programů

EU, ESF, OP Zaměstnanost

14. 3. 2016 Autor: Bc. Nikola Nováková, Kateřina Venclů

V rámci „terénních programů“ spolupracujeme s lidmi ohroženými chudobou. Jedná se o osoby, pro které je z mnoha důvodů obtížné vstoupit na trh práce, ocitají se v dluhové pasti, žijí ve velmi nevyhovujících podmínkách.

Přečtěte si příběh člověka, který se rozhodl vzít život do vlastních rukou a aktivně se podílet s pomocí terénní pracovnice Aufori na změně své nepříznivé situace.

Pan R., jehož životní příběh přinášíme, spolupracoval s terénní pracovnicí Aufori několik měsíců. Nacházel se v obtížné životní situaci - byl bez zaměstnání, zažil, co to je ocitnout se bez přístřeší. Předtím, než s námi začal spolupracovat, žil u kamaráda v Jičíně, odkud také pochází. Jeho kamarádka slyšela o organizaci, která pomáhá osobám v nouzi, předala panu R. vizitku na terénní pracovnici Aufori a ten se rozhodl využít této příležitosti. S terénní pracovnicí se spojil nejprve telefonicky, aby si domluvili společnou schůzku. Na ní se pan R. spolu s terénní pracovnicí rozhodl řešit v první řadě zaměstnání, které by zlepšilo jeho finanční situaci. Terénní pracovnice pomohla klientovi sepsat životopis, který následně společně zasílali do místních firem. Pan R. byl vyučen, měl pracovní zkušenosti a velkou chuť spolupracovat a zaměstnání nalézt. Vzhledem k tomu, že terénní pracovnice má místní pracovní trh dobře zmapovaný, vytipovali společně vhodné pracovní pozice. Bohužel se dlouhou dobu nedařilo nalézt pracovní uplatnění v místě dočasného bydliště pana R. Další možnost, která se nabízela, bylo využít pracovních příležitostí v odlehlejším městě. Klient souhlasil a spolu s terénní pracovnicí se připravil na přijímací pohovor do další firmy. Byl přijat se smlouvou do konce roku. Aby nemusel denně dojíždět, nalezl si ubytovnu v místě zaměstnání. Po určitém čase si našel ve firmě známé, kteří do firmy z Jičína dojížděli a byli ochotni pana R. brát pravidelně s sebou.

Klient v té době však stále neměl stabilní ubytování. Díky intervenci terénní pracovnice byla jeho situace nyní stabilizovaná natolik, že se pan R. na svou situaci dokázal podívat s odstupem a sám navrhoval vhodná řešení. Nakonec se rozhodl pronajmout byt společně se svou maminkou. Díky tomu, že se dělí o nájem, má dostatek financí na zajištění svých potřeb.

Pan R. o své nynější situaci říká: „Žije se mi mnohem lépe, pracuji v prestižní firmě a vždy po ranní chodím ve firmě ještě do školy. Mám dost peněz pro normální chod v životě. Cítím se teď docela fajn.“ Terénní pracovnice hodnotí spolupráci s panem R. takto: „ Už s klientem další zakázky nemám, byl aktivní a podílel se sám na zlepšení své situace. Moje práce zde byla spíše poradit, nasměrovat a ukázat možnosti. Vlastní aktivitou klienta bylo dosaženo úspěchu“. Pan R. zlepšil svou životní situaci jednak díky spolupráci s terénní pracovnicí, především však díky své vlastní iniciativě a snaze něco změnit.

Kontakty:
Bc. Nikola Nováková, vedoucí služby, e- mail: novakova.aufori@gmail.com, tel.: 773 194 391
Kateřina Venclů, terénní pracovnice, e- mail: venclů.aufori@gmail.com, tel.: 773 194 379 Více informací o projektu na www.aufori.cz