Domů Úřad Povinné Informace Poskytování Informací Odpověď Na Žádost o Informace Doručenou Dne 29.01.2025

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 29.01.2025

Informace na úseku personálních a dopravních věcí

VÁŠ DOPIS ZN.: - 
ZE DNE: 29.01.2025
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-20/MSZ/2025                                                                                                                  

VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř 
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí 
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@khk.cz                                                                                    

DATUM: 13.02.2025

Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 29.01.2025

Vážený pane,

Dne 29.01.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt nebo KHK) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):

„poskytnutí následujících informací za rok 2023:

  • celkový počet zaměstnanců krajského úřadu
  • celkové osobní náklady
  • počet zaměstnanců Oddělení dopravní obslužnosti
  • celkové provozní náklady budov, ve kterých sídlí krajský úřad
  • typ uzavírané smlouvy s železničními a autobusovými dopravci na zajištění dopravním obslužnosti dle rizika kolísavosti tržeb (brutto/netto smlouvy)
  • průměrná cena za 1 km placená dopravcům zajišťující dopravní obslužnost v kraji (rozdělená na železniční a autobusové dopravce)“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-20/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán odbor kancelář ředitele, oddělení personální a odbor dopravy a silničního hospodářství (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/urad/organizacni-struktura/odbory), které k jednotlivým bodům Vaší žádosti poskytly následující informace.

K 1. odrážce

Celkový počet zaměstnanců krajského úřadu k 31.12.2023 byl 452 a průměrný fyzický počet zaměstnanců za rok 2023 byl 460,1.

Ke 2. odrážce

Celkové osobní náklady činily 381 950,69 tis. Kč.

Ke 3. odrážce

Počet zaměstnanců oddělení dopravní obslužnosti byl 10.

Ke 4. odrážce

Celkové provozní náklady budov, ve kterých sídlí Krajský úřad Královéhradeckého kraje byly ve výši 19 308,08 tis. Kč. (uvedená částka je bez nájemného). Nájemné za hlavní budovu KHK činilo 49 092,68 tis. Kč.

K 5. odrážce

Smlouvy s železničními dopravci za rok 2023 – jednalo se o netto smlouvy se sdíleným rizikem tržeb v poměru 50:50.

Smlouvy s autobusovými dopravci za rok 2023 – jednalo se o oba druhy smluv, majorita je brutto, u jednoho dopravce se jednalo o netto smlouvu.

K 6. odrážce

Průměrná placená cena drážním dopravcům, tj. výše kompenzace (rozdíl nákladů a tržby) byla 129,71 Kč/km.

Průměrná placená cena autobusovým dopravcům, tj. ztráta (rozdíl nákladů a tržby) byla 28,70 Kč/km.

Toto sdělení zasíláme do Vaší datové schránky.

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Autor

Tomáš Hrnčíř