Informace z konkrétního stavebního řízení
Krajský úřad Královéhradeckého kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: -
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-3/MSZ/2025
VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@khk.cz
DATUM: 21.01.2025
Počet listů: 2
Počet příloh: 1
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 07.01.2025
Vážený pane,
Dne 07.01.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):
„děkuji za poskytnutí požadovaných dokumentů na podkladě své žádosti ve smyslu informačního zákona ze dne 20.12.2024.
Ve smyslu téhož zákona Vás prosím ještě o zaslání kopie vyjádření k žalobě ze dne 27.03.2023 zn.: KUKHK-10421/UP/2023.
Dále v souvislosti s vypořádáním odvolací námitky, že záměr stavebníka je bytový dům, kterou odvolací orgán na str. 11 rozhodnutí ze dne 22.11.2022 zn.: KUKHK-31284/UP/2022 vypořádal jako nedůvodnou s odkazem na absenci obytných místností v záměru stavebníka, se ptám, obytnou/né místnost/ti ve smyslu kterých ustanovení právních předpisů se odvolací orgán v rozhodnutí odkázal?“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-3/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byl požádán odbor územního plánování a stavebního řádu (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-strukturakrajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/), který k Vaší žádosti poskytl požadované vyjádření k žalobě ze dne 27.03.2023, sp. zn.: KUKHK-10421/UP/2023 (vizte přílohu k tomuto sdělení).
K poskytovaným rozhodnutím krajský úřad uvádí, že podle ustanovení § 15 odst. 3 InfZ, pokud povinný subjekt poskytuje informaci formou kopie dokumentu, z něhož vyloučil pouze osobní údaje nebo informace, které jsou bankovním nebo obchodním tajemstvím a které získal při postupech podle správního, daňového nebo kontrolního řádu, nemusí vydat rozhodnutí o odmítnutí žádosti. Sdělí-li žadatel v podané žádosti anebo do 15 dnů ode dne doručení požadované informace způsobem stanoveným tímto zákonem pro podání písemné žádosti o informace povinnému subjektu, že trvá na vydání rozhodnutí o odmítnutí žádosti v rozsahu vymezených osobních údajů nebo bankovního anebo obchodního tajemství, povinný subjekt jej vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti anebo do 15 dnů ode dne doručení sdělení žadatele.
Povinný subjekt v poskytovaném vyjádření k žalobě ze dne 27.03.2023, sp. zn.: KUKHK-10421/UP/2023, vyloučil osobní údaje. Povinný subjekt v souladu s výše zmíněným ustanovením ohledně anonymizace nevydával rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Povinný subjekt v poskytovaném vyjádření k žalobě anonymizoval následující osobní údaje:
- jméno, příjmení, adresu bydliště, datum narození žalobce;
- jméno, příjmení, adresu bydliště, datum narození dotčených osob;
K závěrečné části Vaší žádosti o poskytnutí informací krajský úřad uvádí, že v této části žadatel požaduje po povinnému subjektu de facto vysvětlení, resp. zdůvodnění tvrzení, uvedených povinným subjektem v rámci jeho konkrétního rozhodnutí, k čemuž není povinný subjekt ve smyslu InfZ povinen. Nad rámec své zákonné povinnosti však povinný subjekt k této části Vaší žádosti uvádí, že při odmítnutí předmětné odvolací námitky vycházel z ustanovení § 2 písm. a) vyhlášky č. 01/2006 Sb., o obecných požadavcích na využívání území, tak jak je na toto ustanovení odkázáno v předmětném rozhodnutí.
Požadované informace zasíláme na Vámi uvedenou e-mailovou adresu.
Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí