Domů Úřad Povinně Zveřejňované Informace Poskytování Informací Odpověď Na Žádost o Informace Doručenou Dne 07.01.2025

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 07.01.2025

Nečinnost v rámci správních řízení

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: -
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-2/MSZ/2025

VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@khk.cz

DATUM: 16.01.2025

Počet listů: 1
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 07.01.2025

Vážený pane,

Dne 07.01.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):

„Chtěl bych Vás požádat o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o počtu případů nečinností dle § 80 zákona č. 500/2004 Sb., ve stavební správě a v řízeních o přestupcích v živnostenské správě za poslední 4 roky. Dále bych Vás požádal o uvedení nejčastějších důvodů nečinnosti správních orgánů.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-2/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byly požádány věcně příslušné odbory krajského úřadu (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-strukturakrajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/), které poskytly k výše uvedené žádosti následující informace.

Za poslední 4 roky řešil krajský úřad 40 případů dle § 80 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve věcech stavebního řízení a ve věcech řízení o přestupcích na úseku živnostenského zákona.

Nejčastějšími důvody nečinnosti správních orgánu byla nedostatečná personální kapacita správních orgánů, absence úředníků z důvodu dlouhodobé nemoci a dále stále se měnící právní úprava na úseku stavebního zákona a připravovaná digitalizace stavebního řízení.

Toto sdělení zasíláme na Vámi uvedenou e-mailovou adresu.

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Autor

Tomáš Hrnčíř