Počty rozhodnutí krajského soudu – doprava
Krajský úřad Královéhradeckého kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: -
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-133/MSZ/2024
VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@khk.cz
DATUM: 17.12.2024
Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 04.12.2024
Vážená paní,
dne 04.12.2024 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), jíž se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):
- „Kolik rozsudků (kteréhokoli) krajského soudu, jejichž předmětem byl přezkum Vámi vydaného rozhodnutí o odvolání o přestupku dle zákona č. 361/2000 Sb. a zákona č. 111/1994 Sb., (tj. rozsudky vydané v řízení o žalobě dle § 65 s.ř.s.), nebo posouzení Vaší nečinnosti (tj. rozsudky vydané v řízení o žalobě dle § 79 s.ř.s.) Vám bylo doručeno v období od 1. 7. 2024 do 30. 9. 2024?
- V kolika z těchto případů soud zrušil Vámi vydané rozhodnutí?
- V kolika z těchto případů Vám soud uložil povinnost rozhodnutí vydat?
- V kolika případech jste i přes svůj nezákonný postup nemuseli platit náhradu nákladů řízení proto, že soud rozhodl tak, že úspěšnému žalobci náhradu nákladů nepřiznal dle § 60 odst. 7 s.ř.s.?
- Jaká souhrnná povinnost k zaplacení nákladů řízení Vám byla těmito rozsudky uložena, tzn. o jakou celkovou částku byl rozpočet krajského úřadu ochuzen z důvodu Vašeho nezákonného postupu?
- Jaká část této částky (vyjádřeno v Kč) byla regresně uplatněna po třetí osobě nebo po konkrétním úředníku, který vznik tohoto výdaje způsobil?“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-133/MSZ/2024, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
V souladu se Směrnicí Rady Královéhradeckého kraje upravující postup Krajského úřadu Královéhradeckého kraje v oblasti poskytování informací podle InfZ byl o spolupráci požádán odbor dopravy a silničního hospodářstvíkrajského úřadu (https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/), který k jednotlivým bodům Vaší žádosti poskytl následující informace.
K 1. bodu
Kolik rozsudků (kteréhokoli) krajského soudu, jejichž předmětem byl přezkum Vámi vydaného rozhodnutí o odvolání o přestupku dle zákona č. 361/2000 Sb. a zákona č. 111/1994 Sb., (tj. rozsudky vydané v řízení o žalobě dle § 65 s.ř.s.), nebo posouzení Vaší nečinnosti (tj. rozsudky vydané v řízení o žalobě dle § 79 s.ř.s.) Vám bylo doručeno v období od 1. 7. 2024 do 30. 9. 2024?
V uvedeném období bylo krajskému úřadu doručeno celkem 6 předmětných rozhodnutí.
K 2. bodu
V kolika z těchto případů soud zrušil Vámi vydané rozhodnutí?
Soud předmětné rozhodnutí zrušil celkem ve 2 případech.
K 3. bodu
V kolika z těchto případů Vám soud uložil povinnost rozhodnutí vydat?
Odpověď na tento dotaz je 0.
Ke 4. bodu
V kolika případech jste i přes svůj nezákonný postup nemuseli platit náhradu nákladů řízení proto, že soud rozhodl tak, že úspěšnému žalobci náhradu nákladů nepřiznal dle § 60 odst. 7 s.ř.s.?
Odpověď na tento dotaz je 0.
K 5. bodu
Jaká souhrnná povinnost k zaplacení nákladů řízení Vám byla těmito rozsudky uložena, tzn. o jakou celkovou částku byl rozpočet krajského úřadu ochuzen z důvodu Vašeho nezákonného postupu?
Souhrnná povinnost k zaplacení nákladů řízení činila 12 800,- Kč.
K 6. bodu
Jaká část této částky (vyjádřeno v Kč) byla regresně uplatněna po třetí osobě nebo po konkrétním úředníku, který vznik tohoto výdaje způsobil?“
Všechny částky uložených nákladů řízení za rok 2024 budou uplatněny v rámci pojištění. Všechny kauzy za rok 2024 budou rovněž projednány ve škodní a likvidační komisi, dle výsledku bude poté rozhodnuto o dalším postupu.
Tuto odpověď zasíláme do Vaší datové schránky.
Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí