Ilustrační fotografie: Královéhradecký kraj Ilustrační fotografie: Jihočeský kraj
  1. Kancelář zastoupení krajů
  2. Zprávy z Bruselu
  3. Spotřeba pro život 2015

Spotřeba pro život 2015

Publikováno: 6.1.2015 , Autor: Zdeněk Krul

Soutěž v tvorbě vzorového čísla spotřebitelského časopisu pro mládež na téma Proč potřebujeme a jak využíváme finanční gramotnost, první 3 soutěžní kolektivy získají zájezd do jednoho ze sídel Evropského parlamentu (Štrasburk, Brusel)

dTest, o. p. s.

s podporou Asociace akreditovaných a autorizovaných organizací

a pod záštitou poslankyně Evropského parlamentu MUDr. Olgy Sehnalové, MBA

vyhlašuje v rámci 15. ročníku mezinárodní soutěže „Spotřeba pro život“

6. ročník soutěže v tvorbě vzorového čísla spotřebitelského časopisu pro mládež, zaměřeného na testování výrobků a služeb (včetně veřejných)

Motto soutěže:

Kdo chce nakupovat bezpečné a kvalitní výrobky či služby, měl by být schopný si k nim informace najít, ověřit a využít.

Nosným tématem tohoto ročníku soutěže je:

„Proč potřebujeme a jak využíváme finanční gramotnost“

PROPOZICE

Podmínky soutěže

Soutěž je vypsána pro studenty středních škol a žáky odborných učilišť, mohou se jí ale účastnit samostatně i studenti a žáci zapojení do různých forem mimoškolských odborných aktivit. Každý soutěžní kolektiv reprezentuje tříčlenná redakční rada a koordinátor z řad dospělých. Počet, věk a profesní zaměření konzultantů podmínky soutěže neomezují.

Soutěží se v tvorbě vzorového čísla spotřebitelského časopisu pro mládež, zaměřeného na zpracování vlastních rozborů poznatků a zkušeností získaných v rámci vyhlášeného nosného tématu, včetně vypracování souvisejících testů výrobků či služeb. Soutěžní časopis má v tištěné podobě formát A4, 8 až 12 číslovaných stran obsahu a 4 strany samostatné obálky; na titulní straně se uvede logo časopisu, jeho název a vydavatelské údaje, na poslední straně pak tiráž se jmény autorů a redakční rady. Dodržení vymezeného rozsahu a formy časopisu je předpokladem pro zařazení do hodnocení.

V případě použití převzatých materiálů musí být vždy uveden zdroj těchto materiálů a převzaté materiály by neměly tvořit většinu obsahu časopisu.

Doporučený postup

V České republice se stále více rodin i jednotlivců dostává do tzv. „dluhové pasti“, kdy ztrácejí schopnost splácet své závazky. Přitom mnoha z těchto případů by bylo možné předejít rozumným hospodařením vycházejícím ze zásady, že utrácet mohu jen tolik, kolik dokáži ufinancovat. V rámci obsahu soutěžního časopisu tedy máte přesvědčit čtenáře, že nejen chápete důležitost řádného finančního hospodaření, ale že se tak dokážete v případě potřeby i chovat. Uměli byste si již správně vybrat půjčku na financování svého vysokoškolského studia? Porovnáváte ceny při nákupu módního oblečení? Jaké jiné konkrétní možnosti Vám přináší znalost finanční gramotnosti? A je její výuka na Vaší škole odpovídající Vašim potřebám (uměli byste navrhnout její zpestření či zefektivnění)? Jako jeden z informačních zdrojů si u koordinátora soutěže můžete vyžádat v tištěné podobě brožuru „Svět financí“.

Ceny pro vyhodnocené soutěžní kolektivy

První 3 soutěžní kolektivy obdrží spolu se svými koordinátory jako cenu zájezd do jednoho ze sídel Evropského parlamentu (Štrasburk, Brusel), věnovaný poslankyní Evropského parlamentu MUDr. Olgou Sehnalovou, MBA. Dalších 5 vyhodnocených soutěžních kolektivů obdrží věcné ceny a upomínkové předměty.

Každá škola zúčastněná v národním kole soutěže obdrží navíc zdarma předplatné tištěné verze časopisu dTest pro následující školní rok.

Organizace soutěže

1. Doručení soutěžních časopisů je nezbytné zajistit na adresu koordinátora soutěže pana

Zdeňka Krula, Kpt. Jaroše 1194, 765 02 Otrokovice, nejpozději do 30. 4. 2015.

2. Výsledky soutěže budou zveřejněny nejpozději 15. 6. 2015 na webových stránkách

pořadatele www.dtest.cz. Vítězové budou rovněž informováni přímo.

3. S žádostmi o doplňující informace k soutěži je možné se obracet na koordinátora soutěže

p. Zdeňka Krula, e-mail: krul@dtest.cz, mobil 605 435 708.

4. Účastí v soutěži dávají autoři souhlas pořadatelům soutěže s nekomerčním využitím

předaných materiálů k propagaci soutěže a spotřebitelské problematiky.

5. Termín vstupu do soutěže není časově omezen. Podmínkou pro zařazení do hodnocení je

pouze dodržení termínu dodání soutěžních časopisů.

Vedle soutěžní tištěné verze časopisů lze zpracovat rovněž jejich elektronickou verzi, která však nebude zařazena do soutěže.

Za dTest, o.p.s. Zdeněk Krul

koordinátor soutěže

Nahoru
Sdílet:

Copyright © Královéhradecký kraj & Jihočeský kraj. Všechna práva vyhrazena.