Ilustrační fotografie: Královéhradecký kraj Ilustrační fotografie: Jihočeský kraj
  1. Kancelář zastoupení krajů
  2. Akce v Bruselu
  3. Prevence dopravních nehod a poranění v rámci zvyšování bezpečnosti zaměstnanců

Prevence dopravních nehod a poranění v rámci zvyšování bezpečnosti zaměstnanců

Publikováno: 23.10.2015 , Autor: Kateřina Bendová

Dne 20. října proběhla v prostorách kongresové centra Square Brussels konference na téma „Prevence dopravních nehod a poranění pro zvýšení bezpečnosti zaměstnanců“. Tato konference, jež se uskutečnila pod záštitou Evropské rady pro bezpečnost dopravy (ETSC), proběhla jako již pátá v pořadí. ETSC je nezávislá nezisková organizace pocházející z Bruselu, jejímž cílem je snížení počtu úmrtí a zranění v evropské dopravě.

Konferenci zahájil úvodní řečí Robert Gifford, jenž vyjádřil potěšení nad různorodostí účastníků konference, kteří se skládali z celkem 26 zemí. Slovo bylo předáno výkonnému řediteli Evropské rady pro bezpečnost dopravy, který představil dva reporty vydané pro letošní rok. První vydaný report nese jméno „Snižování výskytu dopravních rizik na pracovišti prostřednictvím veřejných zakázek. V případě zájmu je ke stažení zde. Druhý report pak nese název „Management mladých řidičů na pracovišti“, jenž je ke stažení zde.

Jako první mluvčí vystoupil doktor Will Murray, ředitel výzkumu interaktivních pohonných systémů, které jsou využívány 1 milionem uživatelů po celém světě. Doktor Murray zaměřil svou řeč především na nově vydané reporty. Zmínil také, že je důležité si uvědomit, že 40 % ze všech dopravních nehod způsobují lidé ve službě nebo na cestě do práce či z práce. Zajímal se také o názor publika a nechal každého se samostatně zamyslet nad dvěma otázkami: 1) Jaký je vztah mezi zadáváním veřejných zakázek a bezpečností silničního provozu? 2) Proč bychom měli zařadit bezpečnost silničního provozu do dodavatelského řetězce zadávání veřejných zakázek? Dále také doktor Murray zmínil nákup vozidel ve společnosti: pro soukromé účely 46 %, pro obchodní účely 34 %, pronajímání vozidel, taxi služby činí 5 % a vláda 15 %. Ve vydané příručce jsou rozdílná doporučení. Je zde k nalezení 12 doporučení pro manažery při zadávání veřejných zakázek, 6 doporučení pro EU a 5 doporučení členským státům. Po prezentaci dostalo slovo také publikum. Dotaz, který pronesl zástupce podniku z Velké Británie a který pobavil veškeré posluchače, zněl takto: „Když se bavíme o bezpečnosti, zajímalo by mě, zda hodnotíte jako bezpečné skutečnost, že každý měsíc na čtyři dny přestěhujeme parlament do Štrasburku?“

Jako druhý mluvčí konference vystoupil Glen Davies, který působí jako programový manažer ve „Freight and Fleet“ programech v Londýně a který je zodpovědný za mnoho projektů zaměřených na životní prostředí a bezpečnost, spojených s nákladní dopravou a lodní dopravou. Pan Davis se zaměřil na případovou studii, jež se zabývá ovlivňováním bezpečnosti v dopravě ve veřejných zakázkách. Jen pro představu uvedl, že se denně přemisťuje v Londýně 30 milionů lidí, z toho 6,3 milionu autobusy, 3 milionu metrem, 1, 4 milionu lidí vlakem, 150 tisíc DLR, 11 milionů auty atd. Jako další mluvčí konference postupně vystoupili: Cristina tilling, Deirdre Sinnott a doktor Jean-Pascal Assailly.

Nahoru
Sdílet:

Copyright © Královéhradecký kraj & Jihočeský kraj. Všechna práva vyhrazena.