Jak silné by mělo být zákaznické ověřování pravosti?
Publikováno: 16.2.2016 , Autor: Lucie Uhlířová
Dne 10. února 2016 proběhla v budově Think tanku CEPS konference na téma „Jak silné by mělo být zákaznické ověřování pravosti“ v oblasti platebních transakcí a bankovnictví.
Celá konference byla zahájena úvodním slovem Karla Lanoo, výkonného ředitele Think tanku CEPS. Podle něj pokaždé, když se peníze pohybují z jednoho účtu na jiný, nese to s sebou určité riziko. Riziko bylo vždy jednou z hlavních částí platby, které bylo pod kontrolou díky autentizačním a ověřovacím mechanismům. Tyto mechanismy se zdokonalují s narůstajícím počtem transakcí a jejich vývojem. V budoucnu se plánuje přijetí nových regulatorních rámců, kvůli nárůstu digitalizace v tomto odvětví a je tedy potřeba zajistit větší dohled a kontrolu nad rovnováhou mezi bezpečností a riziky.
Dále se slova ujal Peter Bayley, výkonný ředitel oddělení rizik ve Visa Europe. Ten pověděl pár slov o historii platebních transakcí a karet a uvedl Dirka Haubricha, ředitele oddělení ochrany spotřebitele v EBA (Evropský orgán pro bankovnictví), který mluvil o EBA a jejích aktivitách. Zmínil například zlepšení fungování vnitřního trhu zajištěním odpovídajícího, účinného a harmonizovaného evropského dohledu nad bankovním systémem, nebo prostřednictvím přijímání závazných technických norem a obecných pokynů přispívání k vytvoření jednotného evropského souboru pravidel v odvětví bankovnictví.
Mezi další řečníky patřili například Joe Doyle, vedoucí oddělení strategie a řízení dodavatelů z Bank of Ireland, který zmínil, že za poslední 2 roky byl zaznamenán nárůst plateb kartou o 15-20%, nebo Krzysztof Zurek z Generálního ředitelství pro finanční stabilitu, finanční služby a unii kapitálových trhů, který se zaměřil na vývoj samotného zákazníka a potřebu vysvětlit lidem, proč je bezpečnost a ověřování pravosti v oblasti financí a bankovnictví tak důležitá.