Ilustrační fotografie: Královéhradecký kraj Ilustrační fotografie: Jihočeský kraj
  1. Kancelář zastoupení krajů
  2. Akce v Bruselu
  3. EU pracuje pro vás

EU pracuje pro vás

Publikováno: 22.2.2015 , Autor: Zuzana Moravcová, kancelář Brusel

Ve čtvrtek 22. ledna se konala ve Výboru regionů konference na téma „EU pracuje pro vás – první výsledky komunikační kampaně“.

Moderátorem konference byl Tom de Smet z Výboru regionů, který v úvodu zdůraznil důležitost médií, komunikace a využívání dostupných technologií.

První výsledky komunikační kampaně představil Béla Dajka z Generálního ředitelství pro komunikaci Evropské komise, který zdůraznil důležitost vnímání EU ze strany veřejnosti. Kampaň, která se touto tématikou zabývala, byla spuštěna v pěti zemích: Polsko, Německo, Finsko, Španělsko a Portugalsko. Přičemž jejich cílem bylo přiblížit pozitiva fungování EU. Podle průzkumu totiž až 80 % lidí tvrdí, že EU potřebuje předat „jasnější zprávu“. EU se dlouhodobě potýká s tím, že je vnímána jako byrokratický, odtažitý aparát, kterému většina lidí nerozumí. I toto se kampaň snažila změnit a více občanům přiblížila, že v EU pracují lidé, kteří se o ně dennodenně zajímají a pracují pro ně. Zároveň se snažila ukázat výsledky evropských fondů, programů a politiky.

Hlavními body kampaně bylo mj. pořádání lokálních akcí za přítomnosti některých komisařů, aktivní zapojení webových stránek europa.eu, vysílání reklamních spotů v televizi, propagace v tisku a aktivita na sociálních sítích. Závěrem pak následovalo nezávislé zhodnocení výsledků.

Po zhlédnutí reklamy následovala zpětná vazba, ve které bylo zjištěno, že reklamu vidělo až 20 miliónů lidí a 380 tisíc navštívilo jejich stránky. Televizní reklama se ukázala jako nejefektivnější, vidělo ji 59 % lidí, na webu si ji pustilo 12 %. Kampaň jako celek nezpůsobila žádné kontroverze, což Béla Dajka přičítal faktu, že se jedná o kampaň informační, nikoliv politickou. Závěrem dodal, že EU je tvořena národy, takže je důležité jednotlivé spoty vést vždy v jazyce země, ve kterém se vysílají.

Po jeho zhodnocení se slova ujala Aleyda Hernandez Laviades, která působí v Evropském parlamentu a na Generálním ředitelství pro komunikaci, aby doplnila některé informace a zdůraznila potřebu těchto projektů i do budoucna.

Nahoru
Sdílet:

Copyright © Královéhradecký kraj & Jihočeský kraj. Všechna práva vyhrazena.