Královéhradecký kraj cílí na novou marketingovou značku se zaměřením na výzkum, vývoj a inovace. Již druhým rokem slýcháme o aktivitách tzv. Smart akcelerátoru Královéhradeckého kraje, tedy projektu, který usiluje o vytvoření vhodných podmínek pro efektivní spolupráci výzkumných organizací s komerční sférou, mimo jiných pomocí silného společného marketingu.
V jaké fázi se klubající se inovační značka nachází nyní? V uplynulém roce proběhla první vlna hloubkových rozhovorů v soukromém i akademickém sektoru, díky kterým byly zjištěny případné potřeby a přání klíčových hráčů, a to na poli marketingových i vědeckovýzkumných aktivit. Dále se uskutečnila série 4 marketingových workshopů pro cílové skupiny a v listopadu se konalo ustavující setkání Platformy regionální inovační značky. Zde se sešlo celkem 30 zástupců institucí, firem či organizací, aby ladili možnou podobu marketingových sdělení popisujících náš region v oblasti vědy, výzkumu a inovací. Výstupem jsou čtyři navržená komunikační sdělení. Ta by měla co nejlépe vystihovat region v oblasti vědy, výzkumu a inovací. Nyní se k jednotlivým konceptům vyjadřují klíčoví hráči v regionu. Na základě jejich zpětné vazby bude vyprofilována finální podoba sdělení, která položí základ marketingové strategie pro regionální inovační značku. Samotná strategie by měla spatřit světlo světa v březnu tohoto roku.
„Snažíme se, aby regionální inovační značka kraje byla akceptována a propagována co největším počtem všech klíčových partnerů v regionu. Jejich podpora je pro silný a sdílený marketing kraje zásadní. Nová marketingová značka kraje musí být silnou vlajkovou lodí výzkumu, vývoje a inovace této doby,“ uvedl radní Královéhradeckého kraje Pavel Hečko, do jehož gesce spadá regionální rozvoj a cestovní ruch.
Více o projektu Smart akcelerátor se dozvíte zde