Dvě silnice zrekonstruované, oprava druhé je v procesu a k další je vypsaná veřejná zakázka. To je bilance první etapy rozšíření průmyslové zóny Vrchlabí – jih. Už teď se ale plánuje i druhá etapa rozšíření. Co čeká vrchlabskou zónu do budoucna?
Druhou nákladnou akcí s předpokládanou částkou téměř 115 milionů korun je rekonstrukce silnice I/14 Vrchlabí – Nerudova – Nádražní. „V tomto případě nás čekají ty největší práce, včetně kruhových objezdů. Realizace se předpokládá na roky 2015 až 2016,“ informuje Dvořák. V roce 2015 budou zahájeny práce na střední části stavby – mostu přes Labe a okružní křižovatce u tohoto mostu na levém břehu Labe. Do srpna 2016 by pak měly následovat další dvě části stavby. Jedna počítá s úpravami mezi novou okružní křižovatkou a stávající křižovatkou u autobusového nádraží. Druhá pak bude probíhat na pravém břehu Labe až po ulici Liščí Kopec.
Druhá etapa akce Rozšíření průmyslové zóny Vrchlabí – jih se intenzivně chystá. V jednotlivých projektech buď probíhá příprava výběrových řízení na zhotovitele stavby, zpracování projektové dokumentace nebo její aktualizace. Celkové náklady se odhadují dohromady na více jak 110 milionů korun, na kterých by se kraj měl podílet zhruba 25 miliony korun. Mezi připravovanými objekty jsou:
- přístupová komunikace do průmyslové zóny – trasa ulice Dělnické – silnice III/32551 od odbočky k železniční stanici po křižovatku v Kunčicích se silnicí III/2953
- rekonstrukce silnice II/325 Hostinné – KRPA
- II/325 průtah Hostinným
- rekonstrukce II/295 Dolní Branná – MOK I/14
Navíc se ještě uvažuje i o mostu v Hostinném, kde je v tuto chvíli pronajaté mostní provizorium. „Velmi se snažíme o to, abychom zahrnuli most ještě do druhé etapy rozšíření. Finance na něj by mohly jít z uspořených peněz z výběrových řízení,“ vysvětluje radní Dvořák. Podle něj by rekonstrukce mostu posloužila především místní dopravě, a to kvůli případným odklonům mířeným na Hostinné.