Dneškem odstartovala dostavba posledního úseku dálnice D11 do Hradce Králové. Stavbaři se na D11 vrátili po osmi letech a začnou pracovat na těch částech stavby, které jsou časově nejnáročnější. Jde především o mosty a křižovatky. Řidiči by se po novém úseku měli projet v srpnu roku 2017.
Práce začnou na úsecích, které jsou časově nejnáročnější. Kromě pěti mostních objektů se jedná zejména o mimoúrovňovou křižovatku Kukleny. Ta je náročná i z hlediska organizace stavby, neboť se práce musí odehrát v takovém režimu, aby bylo možné stále zachovat provoz na silnici I/11, po které je vedena tranzitní doprava na trase Praha – Náchod.
„Dálnice z Hradce Králové do Jaroměře je jednou z nejlépe projektově připravených dálnic a věřím tomu, že než bude úsek do Hradce Králové v roce 2017 zkolaudován, začne hned další etapa výstavby. Pozemky jsou vykoupeny z 92 procent, pomoci by nám měly i zákon o cenách výkupů nebo zákon o liniových stavbách, které jsou v legislativním procesu,“ řekl hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc. Výstavbu těchto úseků ministerstvo ve spolupráci s ŘSD postupně připravuje. Trasa povede kolem Hradce Králové na Jaroměř v dálniční kategorii jako D11 a dále jako rychlostní silnice R11 přes Trutnov na Královec, kde se napojí na připravovanou polskou silnici S3.
Se zhotovitelem stavby, sdružením firem EUROVIA CS, a.s., Metrostav a.s. a Strabag a.s. se podařilo dojednat snížení ceny u dvanáct let staré smlouvy na tuto stavbu a to o zhruba 18% na konečných 1,1 miliardy korun.