Odpověď na žádost o informace doručenou dne 31.01.2020 a upřesněnou dne 04.02.2020

19. 2. 2020 Autor: Miroslava Hlavová

rozhodnutí dle zákona o státní památkové péči

Krajský úřad Královéhradecké kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 31.01.2020 a 04.02.2020
NAŠE ZNAČKA: KUKHK-IZ-12/OP/2020

VYŘIZUJE: Miroslava Hlavová
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí 
LINKA | MOBIL: 495 817 472
E-MAIL: mhlavova@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 17.02.2020

Počet listů: 3
Počet příloh: 3/elektr. dokumenty
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 31.01.2020 a upřesněnou dne 04.02.2020

Vážený pane,

dne 31.01.2020 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ve které se domáháte poskytnutí informací, které se týkají udělování pokut v roce 2019 ve smyslu ustanovení § 35 a § 39 zákona č. 20/1987 Sb., za porušování cit. zákona ve vztahu k archeologickým nálezům a památkám, citace požadavku:

„1) všechna rozhodnutí/usnesení KÚ vydaná v roce 2019 o uložení pokuty ve smyslu § 35 odst. 2 písm. f) a písm. g) zákona č. 20/1987 Sb. ve vztahu k § 35 odst. 5 písm. b) cit. zákona

2) všechna rozhodnutí/usnesení KÚ vydaná v roce 2019 o uložení pokuty ve smyslu § 39 odst. 2 písm. f) a písm. g) zákona č. 20/1987 Sb. ve vztahu k § 39 odst. 5 písm. b) cit. zákona“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod spisovou značku KUKHK-IZ-12/OP/2020, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

S ohledem na skutečnost, že Vámi požadovaná vydaná rozhodnutí krajského úřadu obsahují množství osobních údajů konkrétních fyzických osob, byl jste sdělením povinného subjektu ze dne 04.02.2020 vyzván, abyste svoji žádost upřesnil ve smyslu, požadujete"li vydaná rozhodnutí krajského úřadu včetně osobních údajů fyzických osob anebo Vám postačí anonymizovaná verze bez uvedení osobních údajů fyzických osob uvedených v jednotlivých rozhodnutích krajského úřadu (v souladu s ustanovením § 14 odstavce 5 písmena b) InfZ).

Zároveň Vám v tomto sdělení byl podrobně vysvětlen postup při vyřizování žádostí o informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje, které povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními předpisy, upravujícími jejich ochranu (InfZ, zákon číslo 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a dále Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), Metodické materiály Ministerstva vnitra včetně uvedení konkrétní judikatury).

V návaznosti na sdělení krajského úřadu ze dne 04.02.2020, obdržel povinný subjekt ještě téhož dne 04.02.2020 Vaše sdělení (upřesnění žádosti), ve které uvádíte, citace textu: „Podatel tímto KÚ sděluje, že očekává, že mu budou žádané informace poskytnuty bez osobních údajů dotčených fyzických osob, takže bude jeho žádost správním rozhodnutím částečně odmítnuta (ve věci neposkytnutí osobních údajů těchto fyzických osob) a částečně jí bude vyhověno (zbývající informace, resp. zbývající textové části informací, budou poskytnuty)“.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor kultury a památkové péče (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/), který Vámi požadované dokumenty poskytl.

Předně k Vašemu výše citovanému očekávání povinný subjekt uvádí, že pokud jste ve svém sdělení ze dne 04.02.2020 upřesnil svůj požadavek ve smyslu, že Vám postačí poskytnuté informace bez osobních údajů, není nutné vydávat rozhodnutí dle ustanovení § 15 odstavec 1InfZ, povinný subjekt má za to, že Vaší žádosti plně vyhověl.

Odbor kultury a památkové péče poskytl dle Vašich požadavků 3 vydaná rozhodnutí v roce 2019, ve kterých byly anonymizovány osobní údaje fyzických osob (účastníků řízení a dalších fyzických osob) následovně:

Rozhodnutí čj. KUKHK-32691/KP/2018-19 ze dne 26.04.2019 – jméno, příjmení, datum narození, adresa účastníka řízení (strana 1), jméno, příjmení, datum narození, adresa účastníka řízení (strana 3), dvakrát uvedeno jméno a příjmení účastníka řízení (strana 4), jméno a příjmení fyzické osoby (strana 5), jméno, příjmení, datum narození, adresa účastníka řízení, jméno a příjmení a podpis účastníka řízení (strana 9 – dodejka).

Rozhodnutí čj. KUKHK-12404/KP/2019-13 ze dne 29.05.2019 – jméno, příjmení, datum narození, adresa účastníka řízení (strana 1), jméno, příjmení, datum narození, adresa účastníka řízení (strana 2), jméno, příjmení, datum narození, adresa obou účastníků řízení a jméno a příjmení fyzické osoby (strana 3), jméno, příjmení, datum narození, adresa obou účastníků řízení, jméno, příjmení, adresa jednoho účastníka řízení, jméno, příjmení a adresa obou účastníků řízení (strana 4), opakovaně uvedeno jméno, příjmení obou účastníků řízení, jméno a příjmení fyzické osoby (strana 5), opakovaně uvedeno jméno, příjmení obou účastníků řízení (strana 6), opakovaně uvedeno jméno, příjmení obou účastníků řízení (strana 7), opakovaně uvedeno jméno, příjmení obou účastníků řízení (strana 8), opakovaně uvedeno jméno, příjmení obou účastníků řízení (strana 9), jméno, příjmení, datum narození, adresa obou účastníků řízení (strana 10 rozdělovník), jméno, příjmení, datum narození, adresa obou účastníků řízení, jméno, příjmení a podpis obou účastníků řízení (strana 10 – dvě dodejky).

Příkaz čj. KUKHK-12258/KP/2019-1 ze dne 15.04.2019 – jméno, příjmení, datum narození, adresa fyzické osoby (strana 1), jméno, příjmení, adresa dvou fyzických osob, jméno, příjmení, datum narození a adresa dvou fyzických osob, jméno, příjmení, datum narození a adresa fyzické osoby (strana 2), dvakrát uvedené jméno a příjmení fyzické osoby (strana 3), opakovaně uvedena jména a příjmení, datum narození a adresa fyzických osob (strana 4), opakovaně uvedena jména a příjmení fyzických osob (strana 5), opakovaně uvedena jména a příjmení fyzických osob (strana 6), jméno, příjmení, datum narození, adresa, jméno, příjmení a podpis (strana 8 – dodejka).

Závěrem povinný subjekt shrnuje, že Vaše žádost je vyřízena poskytnutím anonymizovaných rozhodnutí krajského úřadu vydaných dle ustanovení § 39 odst. 2 písmena f) zákona č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů (dvě rozhodnutí a jeden příkaz), které tvoří přílohu k tomuto sdělení.

Z důvodu kapacity elektronické podatelny, která je omezena na velikost odeslaných zpráv s přílohami maximálně do 19 MB a tato zpráva s přílohami má velikost větší, toto sdělení a jedna příloha je odesíláno v jedné zprávě, a toto sdělení a dvě přílohy jsou odesílány druhou zprávou.

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

v z. Mgr. Vladimír Kučera v. r.
právník oddělení stížností a dozoru obcí

 

Soubory ke stažení