Odpověď na žádost o informace doručenou dne 29.10.2019

15. 11. 2019 Autor: Tomáš Hrnčíř

dotace v sociální a školské oblasti

Krajský úřad Královéhradecké kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 29.10.2019
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-86/OP/2019
VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř

ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 518
E-MAIL: t.hrncir@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 08.11.2019

Počet listů: 3
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenoudne 29.10.2019

Vážená paní,

dne 29.10.2019 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací –

  • „… a) Jaké celkové částky byly z rozpočtu kraje (nikoliv transfery státního rozpočtu) poskytnuty v letech 2017-2018 na sociálně-aktivizační služby pro rodiny s dětmi (SAS)
  • b) Jaké celkové částky byly z rozpočtu kraje (nikoliv transfery státního rozpočtu) poskytnuty v letech 2017-2018 na azylové domy pro rodiny s dětmi (případně matky s dětmi)
  • c) Jaké celkové částky byly z rozpočtu kraje (nikoliv transfery státního rozpočtu) poskytnuty  v letech 2017-2018 na dětské domovy zřízené dle školného zákona
  • d) Jaké celkové částky byly z rozpočtu kraje (nikoliv transfery státního rozpočtu) poskytnuty  v letech 2017-2018 na dětské domovy pro děti do 3 let věku (dětská centra) zřízené dle zákona zdravotních službách.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-86/OP/2019, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byly požádány věcně příslušné odbory krajského úřadu (odbor sociálních věcí, odbor školství, odbor zdravotnictví, odbor regionálního rozvoje, grantů a dotací, odbor kancelář hejtmana, viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Věcně příslušné odbory poskytly k jednotlivým bodům Vaší žádosti následující informace.

K bodu a) a b) Vaší žádosti

V letech 2017 a 2018 se jednalo o následující částky (uvedené v Kč).

  Dotace KHK (z kapitoly 313 MPSV) - 2017 Dotace KHK - 2017 Individuální projekt - 2017 CELKEM 2017 Dotace KHK (z kapitoly 313 MPSV) - 2018 Dotace KHK - 2018 Individuální projekt - 2018 CELKEM 2018
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi (SAS) 2 456 300 1 121 700 25 110 773 28 688 773 4 209 470 160 801 26 426 596 30 796 867
Azylové domy pro matky s dětmi 0 1 980 160 14 382 288 16 362 448 3 112 612 971 334 14 382 288 18 466 234

K bodu c) Vaší žádosti

V letech 2017 a 2018 se jednalo o následující částky (uvedené v tisících Kč).

  rok 2017 rok 2018
Příspěvky na provoz 18 905,06 19 511,42
FRR – neinvestice 350,0 350,0
FRR - investice 3 187,0 153,27
CELKEM 22 442,06 20 014,69

Výše čerpaných příspěvků na provoz byla čerpána z rozborů hospodaření (po odlišení dalších součástí, které jsou spolu s dětským domovem v jednom subjektu).

K bodu d) Vaší žádosti

Služby dětského centra dle zákona o zdravotních službách poskytuje příspěvková organizace Sdružení ozdravoven a léčeben okresu Trutnov ve svém začleněném zařízení „Dětské centrum“, se sídlem ve Dvoře Králové nad Labem.

Královéhradecký kraj poskytuje v daném kalendářním roce neinvestiční příspěvek na provoz celé příspěvkové organizace určený Zastupitelstvem Královéhradeckého kraje. Je v kompetenci příspěvkové organizace, jakou výši použije v rámci jednotlivých začleněných zařízení, viz tabulka níže.

Příspěvek na provoz příspěvkové organizaci v letech 2017 a 2018 (částky uvedené v Kč):

   
    2017 2018
  Sdružení ozdravoven a léčeben okresu Trutnov celkem 37 669 000,00 38 799 000,00
  z toho Dětské centrum, služba dětský domov pro děti do 3 let věku 11 053 475,94 7 428 134,84

Tuto odpověď Vám zasíláme do Vaší datové schránky ID: xxxxxxxxx.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí