Odpověď na žádost o informace doručenou dne 29.10.2019
dotace v sociální a školské oblasti
Krajský úřad Královéhradecké kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 29.10.2019
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-86/OP/2019
VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 518
E-MAIL: t.hrncir@kr-kralovehradecky.cz
DATUM: 08.11.2019
Počet listů: 3
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenoudne 29.10.2019
Vážená paní,
dne 29.10.2019 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací –
- „… a) Jaké celkové částky byly z rozpočtu kraje (nikoliv transfery státního rozpočtu) poskytnuty v letech 2017-2018 na sociálně-aktivizační služby pro rodiny s dětmi (SAS)
- b) Jaké celkové částky byly z rozpočtu kraje (nikoliv transfery státního rozpočtu) poskytnuty v letech 2017-2018 na azylové domy pro rodiny s dětmi (případně matky s dětmi)
- c) Jaké celkové částky byly z rozpočtu kraje (nikoliv transfery státního rozpočtu) poskytnuty v letech 2017-2018 na dětské domovy zřízené dle školného zákona
- d) Jaké celkové částky byly z rozpočtu kraje (nikoliv transfery státního rozpočtu) poskytnuty v letech 2017-2018 na dětské domovy pro děti do 3 let věku (dětská centra) zřízené dle zákona zdravotních službách.“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-86/OP/2019, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byly požádány věcně příslušné odbory krajského úřadu (odbor sociálních věcí, odbor školství, odbor zdravotnictví, odbor regionálního rozvoje, grantů a dotací, odbor kancelář hejtmana, viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).
Věcně příslušné odbory poskytly k jednotlivým bodům Vaší žádosti následující informace.
K bodu a) a b) Vaší žádosti
V letech 2017 a 2018 se jednalo o následující částky (uvedené v Kč).
Dotace KHK (z kapitoly 313 MPSV) - 2017 | Dotace KHK - 2017 | Individuální projekt - 2017 | CELKEM 2017 | Dotace KHK (z kapitoly 313 MPSV) - 2018 | Dotace KHK - 2018 | Individuální projekt - 2018 | CELKEM 2018 | |
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi (SAS) | 2 456 300 | 1 121 700 | 25 110 773 | 28 688 773 | 4 209 470 | 160 801 | 26 426 596 | 30 796 867 |
Azylové domy pro matky s dětmi | 0 | 1 980 160 | 14 382 288 | 16 362 448 | 3 112 612 | 971 334 | 14 382 288 | 18 466 234 |
K bodu c) Vaší žádosti
V letech 2017 a 2018 se jednalo o následující částky (uvedené v tisících Kč).
rok 2017 | rok 2018 | |
Příspěvky na provoz | 18 905,06 | 19 511,42 |
FRR – neinvestice | 350,0 | 350,0 |
FRR - investice | 3 187,0 | 153,27 |
CELKEM | 22 442,06 | 20 014,69 |
Výše čerpaných příspěvků na provoz byla čerpána z rozborů hospodaření (po odlišení dalších součástí, které jsou spolu s dětským domovem v jednom subjektu).
K bodu d) Vaší žádosti
Služby dětského centra dle zákona o zdravotních službách poskytuje příspěvková organizace Sdružení ozdravoven a léčeben okresu Trutnov ve svém začleněném zařízení „Dětské centrum“, se sídlem ve Dvoře Králové nad Labem.
Královéhradecký kraj poskytuje v daném kalendářním roce neinvestiční příspěvek na provoz celé příspěvkové organizace určený Zastupitelstvem Královéhradeckého kraje. Je v kompetenci příspěvkové organizace, jakou výši použije v rámci jednotlivých začleněných zařízení, viz tabulka níže.
Příspěvek na provoz příspěvkové organizaci v letech 2017 a 2018 (částky uvedené v Kč):
2017 | 2018 | ||
Sdružení ozdravoven a léčeben okresu Trutnov celkem | 37 669 000,00 | 38 799 000,00 | |
z toho Dětské centrum, služba dětský domov pro děti do 3 let věku | 11 053 475,94 | 7 428 134,84 |
Tuto odpověď Vám zasíláme do Vaší datové schránky ID: xxxxxxxxx.
S pozdravem
Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí