Odpověď na žádost o informace doručenou dne 21.05.2020
Krajský úřad Královéhradecké kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 20.05.2020
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-48/OP/2020
VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 518
E-MAIL: t.hrncir@kr-kralovehradecky.cz
DATUM: 05.06.2020
Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 21.05.2020
Vážený pane,
dne 21.05.2020 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací –
„žádám o poskytnutí informací o těchto osobách:
- Danihelová Božena;
- Mižigarová Lenka;
- Trejtnarová Božena;
- Kurová Lenka;
- Začít spolu z.s., IČ: 68208944, třída Soukenická 16, Olivětín, 550 01 Broumov,
a to pokud jde o:
- výši jim ze strany povinného subjektu, resp. Královéhradeckého kraje poskytnutých dotací, příspěvků či jiných veřejných prostředků;
- jejich účast, či v případě osoby označené č. 5 účast osob ji ovládajících v povinným subjektem, resp. Královéhradeckým krajem zřizovaných či založených osobách, orgánech, komisích či jejich působení jako poradců apod., zahrnuje v to jejich případný pracovní poměr či vztah založený na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr
v posledních pěti letech předcházejících datu podání této žádosti.“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-48/OP/2020, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byl požádány věcně příslušné odbory krajského úřadu, (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).
Na základě informací shromážděných od příslušných odborů k jednotlivým bodům Vaší žádosti poskytujeme následující informace:
- poskytnuté veřejné prostředky
K veřejným prostředkům poskytnutým osobám vyjmenovaným v bodech 1. – 5. žádosti o informace krajský úřad uvádí, že finanční prostředky v posledních pěti letech poskytl pouze osobě uvedené pod bodem 5. žádosti, tj. Začít spolu z.s. IČ: 68208944, a to v následujícím rozsahu.
Uhrazené faktury | Příspěvky, dotace | |
rok | částka Kč | částka Kč |
2015 | 1 600 449,99 | 441 000,00 |
2016 | 1 934 992,00 | 0,00 |
2017 | 1 934 992,00 | 130 000,00 |
2018 | 1 934 992,00 | 363 805,00 |
2019 | 967 498,00 | 1 426 975,00 |
2020 | 0,00 | 1 515 960,00 |
- účast osob u Královéhradeckého kraje
Krajský úřad uvádí, že žádná z osob vyjmenovaných v bodech 1. – 5. (u osoby označené č. 5 žádná z osob ji ovládajících) v posledních pěti letech předcházejících datu podání žádosti nepůsobila u krajského úřadu v žádných orgánech, komisích, a to ani jako poradce. Pokud jde o účast uvedených osob v osobách zřizovaných či založených krajským úřadem, je třeba upozornit na to, že samy tyto osoby jsou povinnými subjekty ve smyslu § 2 InfZ, a proto je třeba tuto část žádosti o informace směřovat přímo na jednotlivé osoby zřízené či založené krajským úřadem.
Toto sdělení Vám zasíláme na Vámi uvedenou e-mailovou adresu: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
S pozdravem
Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí