Odpověď na žádost o informace doručenou dne 13.07.2020

24. 7. 2020 Autor: Miroslava Hlavová

externí právní služby

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 15.06.2020
NAŠE ZNAČKA: KUKHK-IZ-65/OP/2020
VYŘIZUJE: Miroslava Hlavová
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495817472
E-MAIL: mhlavova@kr-kralovehradecky.cz
DATUM: 21.07.2020

Počet listů: 2

Počet příloh: 1/elektronický dokument

Počet svazků: 0

Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenoudne 13.07.2020

Vážený pane inženýre,

dne 13.07.2020 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem vHradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., osvobodném přístupu kinformacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ve které se domáháte informací týkajících se interních a externích právních a obdobných právních služeb jako například administrování výběrových řízení dle zákona o zadávání veřejných zakázek a to vobdobí od 01.01.2016 do 31.03.2020, citace požadavku:

„1. Uveďte celkovou cenu vynaloženou na interní právní služby poskytnuté zaměstnanci povinného povinnému a ro rozčleněné na jednotlivé roky.;

2. Uveďte celkovou cenu, včetně DPH vynaloženou na všechny externí právní služby poskytnuté dodavateli povinného a to rozčleněné na jednotlivé roky.

3. Uveďte celkovou cenu, včetně DPH vynaloženou na externí právní služby poskytnuté dodavatelem ROWAN LEGAL advokátní kancelář s.r.o., IČ 28468414 a to rozčleněné na jednotlivé roky.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod spisovou značku KUKHK-IZ-65/OP/2020, posoudil ji akonstatoval, žesejedná ožádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dleustanovení §14 InfZ.

O předání požadovaných informací byly požádány všechny odbory krajského úřadu (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Kbodu 1. Vaší žádosti je nutno uvést, že cenu vynaloženou na interní právní služby poskytnuté zaměstnanci povinného povinnému rozčleněnou na jednotlivé roku nelze jednoznačně vyčíslit. Votázce veřejné správy je již samotný pojem právní služba poměrně diskutabilní, např. tím, jestli do právní služby patří také rozhodování dle správního řádu, vydávání rozhodnutí vprvním i druhém stupni, apod. Pracovní náplň jednotlivých zaměstnanců zařazených na pozici právníka je individuální, daná skutečností, zda se jedná o odbor, věcnou příslušnost daného odboru, či se jedná o právníka zařazeného na pozici vedoucího oddělení/odboru. Vrámci své pracovní náplně každý právník zařazený na pozici právníka vykonává i jiné úkony, které nemusí být přímo právní služby, a nelze tak direktivně stanovit, kolik pracovního času činí u právníka poskytování právních služeb a kolik času jsou ostatní pracovní úkony (spisová služba, služební a pracovní cesty, semináře, vzdělávání, administrativní úkony apod.).

KVašemu požadavku uvedenému pod bodem 1 lze tedy, sohledem na výše uvedené skutečnosti, shrnout závěr tak, že úředník zařazený na pozici právníka dostává za svoji pracovní činnost mzdu a „interní“ právní služby poskytuje vrámci plnění svých pracovních povinností.

Kbodům 2. a 3. Vaší žádosti vpříloze tohoto sdělení přikládáme vyplněnou tabulku dle Vašeho požadavku.

Toto sdělení zasíláme, dle Vašeho požadavku, na Vámi uvedenou elektronickou adresu.

Spozdravem

Mgr. Alena Koukalová v. r.

vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Přílohy:

  • Dle textu

Soubory ke stažení