Odpověď na žádost o informace doručenou dne 12.08.2021
informace o pracovnících s konkrétními zkouškami odborné způsobilosti
Krajský úřad Královéhradeckého kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 12.08.2021
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-58/OP/2021
VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 585 | 722 979 085
E-MAIL: vkucera@kr-kralovehradecky.cz
DATUM: 26.08.2021
Počet listů: 6
Počet příloh: 0 / listů: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 12.08.2021
Vážený pane magistře,
dne 12.08.2021 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):
„1. Počet pracovníků vykonávajících působnost krajských úřadů podle
- ‒ zákona č. 183/2006
- ‒ zákona č. 184/2006
- ‒ zákona č. 416/2009
- ‒ a to také ve spojitosti se zákonem č. 500/2004 a zákonem č. 150/2002
v rozdělení na roky 2018, 2019, 2020 a 2021 a na:
A) počet pracovníků, kteří u vašeho úřadu pracovali nebo stále pracují a u kterých je kvalifikačním předpokladem zkouška zvláštní odborné způsobilosti pro územní plánování (dále jen ZOZ ÚP)
B) počet pracovníků, kteří u vašeho úřadu pracovali nebo stále pracují a u kterých je kvalifikačním předpokladem zkouška zvláštní odborné způsobilosti na úseku územního rozhodování a vyvlastnění (dále jen ZOZ SŘ)
2. Počet a výčet jednotlivých výběrových řízení, která byla v letech 2018, 2019, 2020 a 2021 v rozdělení na jednotlivé roky vypsána na obsazení pracovních míst, pro které jsou kvalifikačním předpokladem výše uvedené zkoušky ZOZ, počet uchazečů, kteří se přihlásili do těchto výběrových řízení a výsledek, zda pracovní místa byla z těchto výběrových řízení obsazena nebo ne (informace ve struktuře: VŘ číslo – počet uchazečů – místo obsazeno ANO/NE)
3. Počet stávajících pracovníků podle výše uvedených ZOZ zařazených do jednotlivých platových tříd podle Katalogu prací ve veřejných službách a správě s rozdělením na počet pracovníků s ZOZ ÚP a počet pracovníků se ZOZ SŘ (informace ve struktuře: platová třída – ZOZ ÚP/ZOZ SŘ – počet pracovníků)“.
Informace jste žádal poskytnout v elektronické podobě a zaslat prostřednictvím datové schránky.
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod spisovou značku KUKHK-IZ-58/OP/2021, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor kancelář ředitele krajského úřadu (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).
Oddělení personální, odboru kancelář ředitele krajského úřadu k Vaší žádosti uvedlo následující.
Ad 1. Počet pracovníků vykonávajících působnost krajských úřadů podle
- ‒ zákona č. 183/2006 Sb.
- ‒ zákona č. 184/2006 Sb.
- ‒ zákona č. 416/2009 Sb.
- ‒ a to také ve spojitosti se zákonem č. 500/2004 Sb. a zákonem č. 150/2002 Sb. v období 2018-2021 (s rozdělení na roky)
A) počet pracovníků, kteří u krajského úřadu pracovali nebo stále pracují a u kterých je (bylo) kvalifikačním předpokladem zkouška zvláštní odborné způsobilosti pro územní plánování (dále jen ZOZ ÚP)
ROK | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 (k 31.07.2021) |
POČET ZAMĚSTNANCŮ* | 11 | 12 | 11 | 10 |
POČET ZAMĚSTNANCŮ** | 13 | 13 | 12 | 11 |
POČET SYSTEMIZOVANÝCH MÍST | 11 | 11 | 11 | 11 |
* bez zaměstnanců v mimoevidenčním stavu (mateřská, rodičovská dovolená) v uvedeném období | ||||
** včetně zaměstnanců v mimoevidenčním stavu (mateřská, rodičovská dovolená) v uvedeném období |
B) počet pracovníků, kteří u krajského úřadu pracovali nebo stále pracují a u kterých je kvalifikačním předpokladem zkouška zvláštní odborné způsobilosti na úseku územního rozhodování a vyvlastnění (dále jen ZOZ SŘ)
ROK | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 (k 31.07.2021) | |
POČET ZAMĚSTNANCŮ* | 9 | 11 | 13 | 11 | |
POČET ZAMĚSTNANCŮ** | 11 | 13 | 15 | 13 | |
POČET SYSTEMIZOVANÝCH MÍST | 11 | 11 | 15 | 14 | |
* bez zaměstnanců v mimoevidenčním stavu (mateřská, rodičovská dovolená) v uvedeném období | |||||
** včetně zaměstnanců v mimoevidenčním stavu (mateřská, rodičovská dovolená) v uvedeném období |
Oddělení personální odboru kancelář ředitele krajského úřadu upozornilo, že v rámci výše uvedených zákonů vykonávají činnosti i další zaměstnanci krajského úřadu, kteří ale mají v kvalifikačních předpokladech jiné zkoušky odborné způsobilosti. Jedná se o agendy v rámci odboru životního prostředí a zemědělství a odboru dopravy a silničního hospodářství.
Ad 2. - Počet a výčet jednotlivých výběrových řízení, která byla v letech 2018 až 2021 v rozdělení na jednotlivé roky vypsána na obsazení pracovních míst, pro které jsou kvalifikačním předpokladem výše uvedené zkoušky ZOZ, počet uchazečů, kteří se přihlásili do těchto výběrových řízení a výsledek, zda pracovní místa byla z těchto výběrových řízení obsazena nebo ne (informace ve struktuře: VŘ číslo – počet uchazečů – místo obsazeno ANO/NE)
ROK | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 |
POČET VYHLÁŠENÝCH VÝBĚROVÝCH ŘÍZENÍ | 1 | 3 | 13 | 8 |
ROK 2018
VŘ_číslo | počet obsazovaných míst | počet uchazečů | místo obsazeno (ANO/NE) |
VŘ_6_2018 | 1 | 3 | NE |
ROK 2019
VŘ_číslo | počet obsazovaných míst | počet uchazečů | místo obsazeno (ano/ne) |
VŘ_14_2019 | 1 | 2 | ANO |
VŘ_35_2019 | 1 | 2 | NE |
VŘ_48_2019 | 2 | 1 | NE/NE |
ROK 2020
VŘ_číslo | počet obsazovaných míst | počet uchazečů | místo obsazeno (ano/ne) |
VŘ_2_2020 | 2 | 2 | NE*/NE |
VŘ_5_2020 | 2 | 3 | ANO/NE |
VŘ_6_2020 | 2 | 7 | NE |
VŘ_13_2020 | 2 | 2 | NE*/NE |
VŘ_15_2020 | 1 | 1 | ANO |
VŘ_16_2020 | 1 | 2 | ANO |
VŘ_21_2020 | 1 | 3 | ANO |
VŘ_23_2020 | 2 | 6 | NE/NE |
VŘ_31_2020 | 2 | 5 | ANO/NE |
VŘ_35_2020 | 1 | 2 | NE |
VŘ_36_2021 | 2 | 2 | NE/NE |
VŘ_37_2020 | 1 | 1 | NE |
VŘ_37_2020 | 1 | 1 | NE |
* vybraný uchazeč nenastoupil
ROK 2021
VŘ_číslo | počet obsazovaných míst | počet uchazečů | místo obsazeno (ano/ne) |
VŘ_5_2021 | 1 | 5 | NE* |
VŘ_8_2021 | 2 | 0 | NE/NE |
VŘ_14_2021 | 1 | 1 | NE* |
VŘ_16_2021 | 2 | 0 | NE/NE |
VŘ_23_2021 | 1 | probíhá | |
VŘ_24_2021 | 1 | probíhá | |
VŘ_25_2021 | 1 | 1 | NE* |
VŘ_29_2021 | 1 | probíhá |
* vybraný uchazeč nenastoupil
Ad 3. - Počet stávajících pracovníků podle výše uvedených ZOZ zařazených do jednotlivých platových tříd podle Katalogu prací ve veřejných službách a správě s rozdělením na počet pracovníků s ZOZ ÚP a počet pracovníků se ZOZ SŘ (informace ve struktuře: platová třída – ZOZ ÚP/ZOZ SŘ – počet pracovníků)
PLATOVÁ TŘÍDA | TYP ZOZ | POČET ZAMĚSTNANCŮ |
11 | ZOZ SŘ | 2* |
12 | ZOZ SŘ | 8* |
13 | ZOZ SŘ | 1 |
14 | ZOZ SŘ | 1 |
11 | ZOZ ÚP | 6 |
12 | ZOZ ÚP | 2* |
13 | ZOZ ÚP | 2 |
* včetně zaměstnance v mimoevidenčním stavu |
Požadované informace Vám zasíláme elektronicky prostřednictvím datové schránky.
S pozdravem
Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí