Odpověď na žádost o informace doručenou dne 12.08.2021

31. 8. 2021 Autor: Vladimír Kučera

informace o pracovnících s konkrétními zkouškami odborné způsobilosti

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 12.08.2021
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-58/OP/2021

VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 585 | 722 979 085
E-MAIL: vkucera@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 26.08.2021

Počet listů: 6
Počet příloh: 0 / listů: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 12.08.2021

Vážený pane magistře,

dne 12.08.2021 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):

„1. Počet pracovníků vykonávajících působnost krajských úřadů podle

  • ‒ zákona č. 183/2006
  • ‒ zákona č. 184/2006
  • ‒ zákona č. 416/2009
  • ‒ a to také ve spojitosti se zákonem č. 500/2004 a zákonem č. 150/2002

v rozdělení na roky 2018, 2019, 2020 a 2021 a na:

A) počet pracovníků, kteří u vašeho úřadu pracovali nebo stále pracují a u kterých je kvalifikačním předpokladem zkouška zvláštní odborné způsobilosti pro územní plánování (dále jen ZOZ ÚP)

B) počet pracovníků, kteří u vašeho úřadu pracovali nebo stále pracují a u kterých je kvalifikačním předpokladem zkouška zvláštní odborné způsobilosti na úseku územního rozhodování a vyvlastnění (dále jen ZOZ SŘ)

2. Počet a výčet jednotlivých výběrových řízení, která byla v letech 2018, 2019, 2020 a 2021 v rozdělení na jednotlivé roky vypsána na obsazení pracovních míst, pro které jsou kvalifikačním předpokladem výše uvedené zkoušky ZOZ, počet uchazečů, kteří se přihlásili do těchto výběrových řízení a výsledek, zda pracovní místa byla z těchto výběrových řízení obsazena nebo ne (informace ve struktuře: VŘ číslo – počet uchazečů – místo obsazeno ANO/NE)

3. Počet stávajících pracovníků podle výše uvedených ZOZ zařazených do jednotlivých platových tříd podle Katalogu prací ve veřejných službách a správě s rozdělením na počet pracovníků s ZOZ ÚP a počet pracovníků se ZOZ SŘ (informace ve struktuře: platová třída – ZOZ ÚP/ZOZ SŘ – počet pracovníků)“.

Informace jste žádal poskytnout v elektronické podobě a zaslat prostřednictvím datové schránky.

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod spisovou značku KUKHK-IZ-58/OP/2021, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor kancelář ředitele krajského úřadu (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Oddělení personální, odboru kancelář ředitele krajského úřadu k Vaší žádosti uvedlo následující.

Ad 1. Počet pracovníků vykonávajících působnost krajských úřadů podle

  • ‒ zákona č. 183/2006 Sb.
  • ‒ zákona č. 184/2006 Sb.
  • ‒ zákona č. 416/2009 Sb.
  • ‒ a to také ve spojitosti se zákonem č. 500/2004 Sb. a zákonem č. 150/2002 Sb. v období 2018-2021 (s rozdělení na roky)

A) počet pracovníků, kteří u krajského úřadu pracovali nebo stále pracují a u kterých je (bylo) kvalifikačním předpokladem zkouška zvláštní odborné způsobilosti pro územní plánování (dále jen ZOZ ÚP)

ROK 2018 2019 2020 2021 (k 31.07.2021)
POČET ZAMĚSTNANCŮ* 11 12 11 10
POČET ZAMĚSTNANCŮ** 13 13 12 11
POČET SYSTEMIZOVANÝCH MÍST 11 11 11 11
* bez zaměstnanců v mimoevidenčním stavu (mateřská, rodičovská dovolená) v uvedeném období
** včetně zaměstnanců v mimoevidenčním stavu (mateřská, rodičovská dovolená) v uvedeném období

B) počet pracovníků, kteří u krajského úřadu pracovali nebo stále pracují a u kterých je kvalifikačním předpokladem zkouška zvláštní odborné způsobilosti na úseku územního rozhodování a vyvlastnění (dále jen ZOZ SŘ)

ROK 2018 2019 2020 2021 (k 31.07.2021)
POČET ZAMĚSTNANCŮ* 9 11 13 11
POČET ZAMĚSTNANCŮ** 11 13 15 13
POČET SYSTEMIZOVANÝCH MÍST 11 11 15 14
* bez zaměstnanců v mimoevidenčním stavu (mateřská, rodičovská dovolená) v uvedeném období
** včetně zaměstnanců v mimoevidenčním stavu (mateřská, rodičovská dovolená) v uvedeném období

Oddělení personální odboru kancelář ředitele krajského úřadu upozornilo, že v rámci výše uvedených zákonů vykonávají činnosti i další zaměstnanci krajského úřadu, kteří ale mají v kvalifikačních předpokladech jiné zkoušky odborné způsobilosti. Jedná se o agendy v rámci odboru životního prostředí a zemědělství a odboru dopravy a silničního hospodářství.

Ad 2. - Počet a výčet jednotlivých výběrových řízení, která byla v letech 2018 až 2021 v rozdělení na jednotlivé roky vypsána na obsazení pracovních míst, pro které jsou kvalifikačním předpokladem výše uvedené zkoušky ZOZ, počet uchazečů, kteří se přihlásili do těchto výběrových řízení a výsledek, zda pracovní místa byla z těchto výběrových řízení obsazena nebo ne (informace ve struktuře: VŘ číslo – počet uchazečů – místo obsazeno ANO/NE)

ROK 2018 2019 2020 2021
POČET VYHLÁŠENÝCH VÝBĚROVÝCH ŘÍZENÍ 1 3 13 8

ROK 2018

VŘ_číslo počet obsazovaných míst počet uchazečů místo obsazeno (ANO/NE)
VŘ_6_2018 1 3 NE

ROK 2019

VŘ_číslo počet obsazovaných míst počet uchazečů místo obsazeno (ano/ne)
VŘ_14_2019 1 2 ANO
VŘ_35_2019 1 2 NE
VŘ_48_2019 2 1 NE/NE

ROK 2020

VŘ_číslo počet obsazovaných míst počet uchazečů místo obsazeno (ano/ne)
VŘ_2_2020 2 2 NE*/NE
VŘ_5_2020 2 3 ANO/NE
VŘ_6_2020 2 7 NE
VŘ_13_2020 2 2 NE*/NE
VŘ_15_2020 1 1 ANO
VŘ_16_2020 1 2 ANO
VŘ_21_2020 1 3 ANO
VŘ_23_2020 2 6 NE/NE
VŘ_31_2020 2 5 ANO/NE
VŘ_35_2020 1 2 NE
VŘ_36_2021 2 2 NE/NE
VŘ_37_2020 1 1 NE
VŘ_37_2020 1 1 NE

* vybraný uchazeč nenastoupil

ROK 2021

VŘ_číslo počet obsazovaných míst počet uchazečů místo obsazeno (ano/ne)
VŘ_5_2021 1 5 NE*
VŘ_8_2021 2 0 NE/NE
VŘ_14_2021 1 1 NE*
VŘ_16_2021 2 0 NE/NE
VŘ_23_2021 1   probíhá
VŘ_24_2021 1   probíhá
VŘ_25_2021 1 1 NE*
VŘ_29_2021 1   probíhá

* vybraný uchazeč nenastoupil

Ad 3. - Počet stávajících pracovníků podle výše uvedených ZOZ zařazených do jednotlivých platových tříd podle Katalogu prací ve veřejných službách a správě s rozdělením na počet pracovníků s ZOZ ÚP a počet pracovníků se ZOZ SŘ (informace ve struktuře: platová třída – ZOZ ÚP/ZOZ SŘ – počet pracovníků)

PLATOVÁ TŘÍDA TYP ZOZ POČET ZAMĚSTNANCŮ
11 ZOZ SŘ 2*
12 ZOZ SŘ 8*
13 ZOZ SŘ 1
14 ZOZ SŘ 1
11 ZOZ ÚP 6
12 ZOZ ÚP 2*
13 ZOZ ÚP 2
* včetně zaměstnance v mimoevidenčním stavu

Požadované informace Vám zasíláme elektronicky prostřednictvím datové schránky.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí