Odpověď na žádost o informace doručenou dne 09.09.2021
správní řízení v oblasti reklamy
Krajský úřad Královéhradeckého kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 09.09.2021
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-64/OP/2021
VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 518
E-MAIL: t.hrncir@kr-kralovehradecky.cz
DATUM: 21.09.2021
Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 09.09.2021
Vážený pane,
dne 09.09.2021 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací –
- „1. Jaký je celkový počet řízení, které zahájil Odbor živnostenský v rámci svého výkonu dozorové činnosti v oblasti reklamy (zejména dle zákona č. 40/1995 Sb.) za posledních 5 let (tedy od 1. 1. 2016 do dnešního dne)?
- 2. Kolik z řízení dle otázky č. 1 skončilo pravomocným rozhodnutím o uložení pokuty?
- 3. V kolika řízeních dle otázky č. 1 použil Odbor živnostenský oprávnění dle § 7c zákona č. 40/1995 Sb. a jaká konkrétní oprávnění použil?
- 4. U řízení dle otázky č. 2 prosím o sdělení výše a formy udělené pokuty, jakož i o sdělení stručného obsahu rozhodnutí či alespoň informaci o tom, za jaké jednání byla pokuta uložena.“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-64/OP/2021, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor správní a krajský živnostenský úřad krajského úřadu, (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).
Oddělení krajský živnostenský úřad odboru správní a krajský živnostenský úřad krajského úřadu k jednotlivým bodům Vaší žádosti poskytlo následující odpovědi.
K bodu 1. žádosti
Celkový počet řízení za požadované období: 22
K bodu 2. žádosti
Pravomocná rozhodnutí o uložení pokuty za požadované období: 20 (+ 2 x řešeno domluvou)
K bodu 3. žádosti
V daném období nebylo použito ustanovení § 7c zákona o regulaci reklamy.
K bodu 4. žádosti
Statistika pravomocně uložených pokut (viz bod 2. žádost):
- 13 x porušení § 2 odst. 1 písm. b) (nekalá obchodní praktika) - pokuta 2 – 25 tis. Kč
- 3 x porušení 2 odst. 1 písm. d) (nařízení obce) – pokuta 6 – 250 tis. Kč
- 1 x porušení § 2 odst. 1 písm. c) (nevyžádaná reklama) pokuta 10 tis. Kč
- 2 x porušení § 6 (střelné zbraně a střelivo) pokuta 5 – 8 tis. Kč
- 1 x porušení § 5d odst. 3 (doplněk stravy) pokuta 20 tis. Kč
Toto sdělení Vám zasíláme do Vaší datové schránky.
S pozdravem
Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí