Odpověď na žádost o informace doručenou dne 08.04.2020

21. 4. 2020 Autor: Miroslava Hlavová

přestupky proti občanskému soužití

Krajský úřad Královéhradecké kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: neuvedeno
SPIS. ZNAČKA: KUKHK-IZ-35/OP/2020

VYŘIZUJE: Miroslava Hlavová
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí 
LINKA: 495 817 472 
E-MAIL: mhlavova@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 20.04.2020

Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 08.04.2020

Vážený pane,

dne 08.04.2020 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ve které se domáháte poskytnutí informací v následujícím rozsahu a členění, citace textu:

„1) počet zaevidovaných odvolání v rámci řízení o přestupku proti občanskému soužití ve spisové službě Krajského úřadu pro Královéhradecký kraj v roce 2018 a 2019.

2) počet odvolacích řízení dle bodu 1) této žádosti, a to za rok 2018 a 2019 odděleně ukončených:

a) v řádné době před promlčením skutku

b) chybným úředním postupem po promlčení skutků

c) doposud nevyřízených

Na základě zákona č. 106/1999 Sb. žádám o poskytnutí informace o druhu a rozsahu přijatých opatření k nápravě stavu vedoucího k nesprávnému úřednímu postupu, který spočívá ve skutečnosti, že doba shora uvedených odvolacích řízení výrazně přesahuje lhůtu pro vydání rozhodnutí, což je údajně způsobeno déle trvajícím personálním oslabením oddělení vnitřní správy odboru správního a krajský živnostenský úřad Krajského úřadu Královéhradeckého. Dále pak žádám o informaci, od kterého data trvá personální oslabení oddělení vnitřní správy odboru správního a krajský živnostenský úřad Krajského úřadu Královéhradeckého.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod spisovou značku KUKHK-IZ-35/OP/2020, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor správní a krajský živnostenský úřad, oddělení vnitřní správy (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/), který na základě Vašeho požadavku uvedl následující skutečnosti.

Ad 1) Počet zaevidovaných odvolání v rámci řízení o přestupku proti občanskému soužití:

2018: 43

2019: 41

Ad 2) Počet odvolacích řízení dle bodu 1) ukončených:

  1. V řádné době před promlčením skutku: 2018 – 6; 2019 – 14.
  2. Chybným úředním postupem po promlčení skutků: 2018 – 4; 2019 – 4.
  3. Nevyřízených: 2018 – 0; 2019 – 0.

K Vašemu dotazu týkajícímu se přijatých opatření vedoucí oddělení vnitřní správy, po schválení vedoucí odboru správního a krajský živnostenský úřad Krajského úřadu Královéhradeckého kraje, uvedla následující.

Personální oslabení oddělení vnitřní správy trvá již od 01.02.2015, kdy jeden ze 2 referentů zajišťujících přestupkovou agendu ukončil pracovní poměr z důvodu odchodu do starobního důchodu. Obsadit jeho pracovní pozici se podařilo až od 01.08.2016, a to po několikrát opakovaném výběrovém řízení – v mezidobí agendu odvolacích řízení na úseku přestupků (nejen) proti občanskému soužití v rámci zajišťoval jeden referent a částečně právník oddělení spolu s vedoucí oddělení. K 30.06.2016 ukončil pracovní poměr právník oddělení, nadále byla předmětná agenda zajišťována dvěma referenty (z nichž jeden se zaučoval) a částečně i vedoucí oddělení. V souvislosti s organizační změnou Krajského úřadu Královéhradeckého kraje k 01.04.2017 bylo systemizované místo právníka oddělení vnitřní správy zrušeno, a vzhledem k tomu, že jeden z referentů zajišťujících přestupkovou agendu k 31.05.2018 ukončil pracovní poměr, byla předmětná agenda zajišťována pouze jedním referentem a částečně vedoucí oddělení a vedoucí odboru. Uvolněnou pracovní pozici referenta na úseku přestupků se podařilo obsadit, po opakovaném výběrovém řízení, až od 01.01.2019.

Za účelem posílení efektivnosti práce na daném úseku bylo rozhodnuto o zřízení 1 systemizovaného místa odborný/á referent/ka oddělení vnitřní správy od 01.01.2020. Výběrové řízení na obsazení této pracovní pozice proběhlo v únoru 2020. Vzhledem k tomu, že z přihlášených uchazečů nebyl vybrán vhodný kandidát na obsazení předmětné pracovní pozice, bylo rozhodnuto o opakování výběrového řízení, které, s ohledem na současný stav související s pandemií koronaviru, dosud neproběhlo.    

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí