Odpověď na žádost o informace doručenou dne 06.09.2020
žádosti dle zákona č. 106/1999 Sb. a řízení dle zákona č. 416/2009 Sb.
Krajský úřad Královéhradecké kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 06.09.2020
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-89/OP/2020
VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 518
E-MAIL: t.hrncir@kr-kralovehradecky.cz
DATUM: 14.09.2020
Počet listů: 5
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 06.09.2020
Vážený pane,
dne 06.09.2020 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací (citace vč. případných chyb):
- „– kolik celkově doručených žádostí a vyřízených odpovědí v režimu zákona o poskytnutí informací o svobodném přístupu k informacím Krajský úřad Královéhradeckého kraje přijmul a vyřídil
- – které Právnické osoby jsou založené nebo zřízené Královéhradeckým krajem
- 1. Příspěvkové organizace zřízené Královéhradeckým krajem
- 2. Obchodní společnosti založené Královéhradeckým krajem
- 3. Obecně prospěšné společnosti
- – Kolik zaměstnanců chybí na Královéhradeckém úřadě o jaké se jedná profese jak dlouho tyto profese chybí
- - jaká aktuální řízení probíhají podle zákona č. 416/2009 Sb.“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-89/OP/2020, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byly požádány věcně příslušné odbory krajského úřadu, (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).
Na základě podkladů shromážděných od příslušných odborů poskytujeme k jednotlivým bodům Vaší žádosti následující informace.
K otázce na doručené a vyřízené žádosti o informace Krajským úřadem pro Královéhradecký kraj
K této otázce si Vás dovolujeme v souladu s ustanovením § 6 odst. 1 InfZ odkázat na internetové stránky Královéhradeckého kraje, kde se v sekci Úřad – Povinné informace – 17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999Sb. (přímý odkaz: http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/templates/17--vurocni-zprava-podle-zakona-c-106-1999-sb--221/) nacházejí výroční zprávy podle InfZ, které v přehledné podobě obsahují Vámi požadované informace.
Dále sdělujeme, že v období od 1.1.2020 do dne podání Vaší žádosti o informace (tj. do dne 06.09.2020) povinný subjekt obdržel a vyřídil celkem 86 žádostí o informace.
K otázce na subjekty založené a zřízené Královéhradeckým krajem
K této otázce si Vás dovolujeme v souladu s ustanovením § 6 odst. 1 InfZ odkázat na internetové stránky Královéhradeckého kraje, kde se v sekci Úřad – Povinné informace – Právnické osoby založené nebo zřízené Královéhradeckým krajem (přímý odkaz: http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/povinne-informace/pravnicke-osoby-zalozene-nebo-zrizene-kralovehradeckum-krajem-222/) naleznete Vámi požadované informace.
K otázce na chybějící zaměstnance na Krajském úřadu Královéhradeckého kraje
K této Vaší otázce poskytlo personální oddělení odboru kancelář ředitele krajského úřadu následující informace.
Celkový počet zaměstnanců povinného subjektu k 6.9.2020 s rozlišením plánovaného a skutečného počtu.
ROK | 2020 |
Počet zaměstnanců plánovaný | 459 |
Počet zaměstnanců skutečný | 433 |
Počet neobsazených pozic | 26 |
K otázce, o jaké se jedná profese a jak dlouho chybí poskytujeme následující přehled.
NÁZEV POZICE – DATUM NEOBSAZENA OD |
vedoucí oddělení sekretariátu hejtmana - od 01.03.2018 |
referent/ka úseku projektů a síťové infrastruktury - od 01.01.2020 |
vedoucí personálního oddělení - od 01.07.2020 |
řidič/ka - od 01.09.2020 |
manažer/ka systémů IT ve zdravotnitcví - od 01.08.2020 |
junior expert - od 22.08.2020 |
referent/ka úseku cestovního ruchu - od 01.09.2020 |
referent/ka oddělení vnějších vztahů a mezinárodní spolupráce - od 01.09.2020 |
odborný/á referent/ka oddělení EIA, IPPC a technické ochrany životního prostředí - od 07.05.2018 (doba určitá MD/RD) |
odborný/á referent/ka na úseku vodního hospodářství - od 12.8.2018 (doba určitá MD/RD) |
odborný/á referent/ka na úseku lesního hospodářství a dotací - od 01.04.2019 |
referent/ka oddělení stavebního řádu - od 20.08.2019 (doba určitá MD/RD) |
2x odborný/á referent/ka oddělení stavebního řádu - od 01.01.2020 |
právník/čka odboru ÚPSŘ - od 01.11.2017 (doba určitá MD/RD) |
odborný/á referent/ka oddělení územního plánování - od 01.03.2020 |
2x referent/ka oddělení silničního hospodářství - od 01.01.2020 |
odborný/á referent/ka oddělení dopravní obslužnosti - od 01.01.2014 |
referent/ka oddělení primárního a zájmového vzdělávání - od 25.08.2020 |
odborný/á referent/ka oddělení středního a speciálního vzdělávání - od 01.09.2020 |
referent/ka oddělení projektů ve vzdělávání - od 01.09.2020 |
referent/ka oddělení přípravy a realizace staveb - od 01.01.2020 |
investiční manažer/ka - od 01.01.2020 |
odborný/á referent/ka oddělení krajský živnostenský úřad - od 01.06.2020 |
odborný/á referent/ka odd. vnitřní správy (přestupky, volby) - od 01.01.2020 |
K otázce na řízení probíhající podle zákona č. 416/2009 Sb.
K této otázce uvádíme, že u povinného subjektu jsou v současné době vedena následující řízení podle zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby dopravní, vodní, energetické infrastruktury a infrastruktury elektronických komunikací, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o urychlení výstavby“).
Z toho jsou u odboru územního plánování a stavebního řádu aktuálně vedena tato územní řízení o umístění stavby podle zákona o urychlení výstavby:
1) „I/16 Trutnov OK a přechody pro chodce, ul. Pražská a Na Struze“
- - žadatel Ředitelství silnic a dálnic ČR, IČ 65993390, Na Pankráci 56, 140 00 Praha
- - žádost ze dne 23.06.2020, řízení přerušeno
- - stavba dopravní infrastruktury, která řeší předmětné území nacházející se na trase silnice I/16 v ulici Pražská, v místě stávající průsečné křižovatky se silnicí III/3012 do ulice Úpická (směr Úpice) a místní komunikace (ulice Žižkova), pro umístění jednopruhové okružní křižovatky
- - č.j. KUKHK-19735/UP/2020
2) „GSM-R Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř“
- - žadatel Správa železnic, státní organizace, IČ 70994234, Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha
- - žádost ze dne 17.07.2020, řízení přerušeno
- - stavba dopravní infrastruktury, která bude zajišťovat mobilní telefonní a datovou komunikaci pro potřeby železničního provozu
- - č.j. KUKHK-21667/UP/2020
3) „Modernizace traťového úseku Hradec Králové – Týniště nad Orlicí“
- - žadatel Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, IČ: 709 94 234, Dlážděná 1003/7, Praha 1, Stavební správa východ, Nerudova 1, Olomouc
- - žádost ze dne 14.02.2020, řízení přerušeno
- - jedná se o zdvojkolejnění stávající železniční elektrifikované trati č. 020 (505A) Velký Osek – Hradec Králové – Choceň, úsek Hradec Králové – Týniště nad Orlicí
- - č.j. KUKHK-7531/UP/2020
4) „D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/PL, přístup na staveniště – ul. Elektrárenská“
- - žadatel Ředitelství silnic a dálnic ČR, IČO 65993390, Na Pankráci 546/56, 140 00 Praha
- - žádost ze dne 06.04.2020, řízení přerušeno
- - stavba obsahuje přeložku místní komunikace a potoka, úpravu zabezpečovacího zařízení, přeložky a úpravy technické infrastruktury, protihlukové stěny
- - č.j. KUKHK-12075/UP/2020
5) změna územního rozhodnutí o umístění stavby „D35 Úlibice – Hořice“
- - žadatel Ředitelství silnic a dálnic ČR, IČO: 65993390, Na Pankráci 546/56, Praha
- - žádost ze dne 04.06.2020, řízení přerušeno
- - stavba obsahuje přístupové komunikace na pozemky a vyvolané změny, změn inženýrských sítí, úpravy mostních objektů, úpravy protihlukových stěn
- - č.j. KUKHK-17662/UP2020
Odborem dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu jsou v současné době podle zákona o urychlení výstavby vedeny:
- v prvním stupni o vyvlastnění pro dopravní stavbyje vedeno 35 správních řízení (z toho 8 souvisejících se stavbou D 11 a zbývající související se stavbou D 35).
- v prvním stupni u speciálního stavebního úřadu ve věcech pozemních komunikací, pak jsou vedena tato správní řízení (SP = stavební povolení, ÚR = územní rozhodnutí):
- I/36 Borohrádek-rekonstrukce zdi náhonu SP
- I/14 Rychnov nad Kněžnou - nová OK SP
- I/11 odbočka Urbanice-nadjezd dálnice SP
- I/14 propustky Ještětice-změna stavby SP
- D35 Hořice-Sadová - přeložka I/35 - větve A, C, D SP
- I/32 Kopidlno-Pševes most ev. č. 32-011 ÚR+ SP
- I/14 Hertvíkovice most. Ev. č. 14-065 ÚR+ SP
- obchvat - Nová Paka SP
- I/33 Jaroměř-obchvat SP
- I/14 Ještětice - chodníky a bezp. prvky - vjezdové brány SP
- I/37 - Příjezdová komunikace k areálu DTJ v Hradci Králové – SP
- I/37 Choustníkovo Hradiště, most ev. č. 37 – 003 – SP
- I/31 Hradec Králové, ulice Sokolská - autobusový záliv – SP
- I/16 Jičín - obchvat - protihluková opatření - ÚR + SP
Ohlášení stavby: Příjezdová komunikace k areálu DTJ v Hradci Králové (portály)
Kolaudace: I/31 Hradec Králové - záliv Labská
I/37 Trutnov most ev. č. 37-001
Předčasné užívání: Úprava okružní křižovatky silnic I/14 a II/319 v Rychnově nad Kněžnou
Toto sdělení Vám zasílám elektronicky do Vaší datové schránky.
S pozdravem
Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí