Odpověď na žádost o informace doručenou dne 06.08.2021

26. 8. 2021 Autor: Vladimír Kučera

informace ohledně vyřizování žádostí o informace o platech a odměnách zaměstnanců

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.:
ZE DNE: 06.08.2021
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-55/OP/2021
VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera

ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 585
E-MAIL: vkucera@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 20.08.2021

Počet listů: 2
Počet příloh: 0 / listů: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 06.08.2021

Vážená paní magistro,

dne 06.08.2021 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím e-podatelny Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ze dne 06.08.2021, kterou se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):

  • „1. Jaký byl počet žádostí o informace podle zák. č. 106/1999 Sb. - o výši platů vašich zaměstnanců.
  • 2. Žádal žadatel o platy všech či pouze vybraných zaměstnanců?
  • 3. Žádal žadatel o informace v anonymizované podobě nebo údaje u konkrétních zaměstnanců?
  • 4. Informace o platech byly/nebyly poskytnuty.
  • 5. Pokud ne, z jakého důvodu bylo poskytnutí informací odmítnuto, příp. zda se žadatel o informace proti neposkytnutí informace odvolal.
  • 6. Jaký byl počet žádostí o informace podle zák. č. 106/1999 Sb. - o výši odměn vašich zaměstnanců.
  • 7. Žádal žadatel o výši odměn všech či pouze vybraných zaměstnanců?
  • 8. Žádal žadatel o informace v anonymizované podobě nebo údaje u konkrétních zaměstnanců?
  • 9. Informace o výši odměn byly/nebyly poskytnuty.
  • 10. Pokud ne, z jakého důvodu bylo poskytnutí informací odmítnuto, příp. zda se žadatel o informace proti neposkytnutí informace odvolal.
  • 11. Jaký byl počet žádostí o informace podle zák. č. 106/1999 Sb. - profesní životopisy vašich zaměstnanců.
  • 12. Bylo příp. takové žádosti o informace vyhověno? Pokud byla odmítnuta, z jakého důvodu?
  • 13. Jaký byl počet žádostí o informace podle zák. č. 106/1999 Sb. o jakékoliv informace o jednom vašem konkrétním zaměstnanci?
  • 14. Jaký důvod žadatel uváděl k potřebě získání takových informací?

Výše uvedené informace žádám za roky 2018, 2019, 2020.“

Informace žádáte poskytnout prostřednictvím elektronické pošty.

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-55/OP/2021, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

Oddělení stížností a dozoru obcí, odboru organizačního a právního dle náplně jeho činnosti (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/) k Vaší žádosti uvádí následující.

Celkem bylo v období 2018 až 2020 podáno ohledně platů a odměn 5 žádostí o informace. Z tohoto počtu se 4 žádosti o informace týkaly platů i odměn. Pouze odměn se potom týkala jenom 1 žádost o informace.

  • Ad 1. – 4 žádosti.
  • Ad 2. – Žadatelé žádali ve 3 žádostech o platy (a odměny) vybraných zaměstnanců a v 1 žádosti plat (a odměny) konkrétního zaměstnance.
  • Ad 3. – Žadatelé žádali ve 3 žádostech o informace v anonymizované podobě, v 1 žádosti o informace ohledně konkrétního zaměstnance.
  • Ad 4. – Informace byly poskytnuty u 3 žádostí, u 1 žádosti bylo rozhodnuto o odmítnutí a informace nebyly poskytnuty.
  • Ad 5. – Ve výše uvedeném 1 případě, bylo poskytnutí informací odmítnuto, neboť žadatel nesplnil podmínky tzv. platového testu nálezu Ústavního soudu sp. zn. IV. ÚS 1378/16 ze dne 17.10.2017. Žadatel se proti rozhodnutí neodvolal, rozhodnutí nabylo právní moci.
  • Ad 6. – Všechny 4 výše uvedené žádosti se týkaly jak platu, tak i odměn. Pouze samotných odměn se týkala 1 žádost o informace.
  • Ad 7. – Ve výše uvedené 1 žádosti, která se týkala pouze odměn, žadatel požadoval odměny vybraných zaměstnanců.
  • Ad 8. – Ve výše uvedené 1 žádosti, která se týkala pouze odměn, žadatel požadoval informace v anonymizované podobě.
  • Ad 9. – U výše uvedené 1 žádosti, která se týkala pouze odměn, byly informace poskytnuty.
  • Ad 10. – U výše uvedené 1 žádosti, která se týkala pouze odměn, byly informace poskytnuty.
  • Ad 11. – 0 žádostí.
  • Ad 12. – Žádná taková žádost nebyla v požadovaném období 2018 až 2020 podána.
  • Ad 13. – 1 žádost.
  • Ad 14. – Žádný.

Požadované informace Vám zasíláme prostřednictvím elektronické pošty.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí