Odpověď na žádost o informace doručenou dne 05.08.2021
veřejná zakázka
Krajský úřad Královéhradeckého kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 05.08.2021
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-54/OP/2021
VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 518
E-MAIL: t.hrncir@kr-kralovehradecky.cz
DATUM: 16.08.2021
Počet listů: 2
Počet příloh: 4
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 05.08.2021
Vážený pane,
dne 05.08.2021 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací –
„...žádá povinný subjekt o sdělení/zaslání následujících informací, týkajících se projektu realizovaného v rámci Integrovaného operačního programu Ministerstva vnitra – výzvy č. 08, a to konkrétně o veřejné zakázce:
„Komplexní integrace Krajského úřadu Královehradeckého kraje“ zadavatele Královéhradecký kraj, realizované v rámci projektu IOP výzvy č. 08 „IV. Vnitřní integrace úřadu a integrace s ISVS“, reg. číslo: CZ.1.06/2.1.00/08.07380
V souvislosti s výše uvedenou veřejnou zakázkou žadatel žádá o následující informace:
- Byla v souvislosti s výše uvedenou veřejnou zakázkou prováděna povinnou osobou, případně jiným orgánem státní moci, případně orgánem EU, jakákoliv kontrola, audit, prověřování, šetření, dozor dohled či obdobná činnost (dále též jen „prošetřování“).
- Pokud prošetřování v souvislosti s výše uvedenou veřejnou zakázkou bylo, kterým konkrétním orgánem (viz výše).
- Pokud prošetřování v souvislosti s výše uvedenou veřejnou zakázkou bylo, jaké byly důvody jeho provedení, co bylo jeho předmětem, jaké byly jeho závěry a jaká byla přijata opatření? Byly výstupem z uvedených prošetřování podezření na nesrovnalosti, případně potvrzené nesrovnalosti? V případě, že ano, jaké?
- Žadatel žádá v souvislosti s výše uvedenými otázkami o poskytnutí veškerých související dokumentů, zejména, zejména dokumentů obsahujících závěry předmětných prošetřování.“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-54/OP/2021, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor kancelář ředitele krajského úřadu, (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).
Na základě informací, získaných od příslušného odboru, Vám krajský úřad poskytuje následující informace k jednotlivým bodům Vaší žádosti o informace.
K bodu 1. a 2. Vaší žádosti
Povinným subjektem žádné prošetřování prováděno nebylo; prošetřování mělo být předmětem kontroly z Ministerstva pro místní rozvoj, odbor řízení operačních programů.
K bodu 3. a 4. Vaší žádosti
U těchto bodů plně odkazujeme na dokumenty Ministerstva pro místní rozvoj, které tvoří přílohy k tomuto sdělení. Z těchto dokumentů je zřejmé, že v průběhu veřejnosprávní kontroly prováděné Ministerstvem pro místní rozvoj bylo zjištěno, že předmětný projekt je předmětem šetření pro podezření na spáchání trestného činu, a proto Ministerstvo pro místní rozvoj kontrolu rozšířilo také na prošetření podezření na možné porušení podmínek poskytnutí dotace při zadávání veřejných zakázek, která však s ohledem na 5. bod Protokolu o kontrole ze dne 07.09.2015 nebyla provedena (viz příloha).
Dále tedy krajský úřad uvádí, že v předmětné věci prováděla vyšetřování rovněž Policie České republiky, Útvar pro odhalování korupce a finanční kriminality služby kriminální policie a vyšetřování, a to pro podezření ze spáchání zločinu sjednání výhody při zadávání veřejné zakázky a zneužití pravomoci úřední osobou. V současné době je vedeno trestní řízení, které není dosud ukončeno.
Toto sdělení Vám zasíláme do Vaší datové schránky.
S pozdravem
Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí
Soubory ke stažení
- Oznámení o rozšíření předmětu kontroly_INT.pdf (pdf, 302 kB, 16.8.2021)
- Rozšíření kontrolní skupiny_INT.pdf (pdf, 271 kB, 16.8.2021)
- Protokol o kontrole.pdf (pdf, 5063 kB, 16.8.2021)
- Oznámení o zahájení kontroly_INT.pdf (pdf, 1136 kB, 16.8.2021)