Odpověď na žádost o informace doručenou dne 05.08.2021

16. 8. 2021 Autor: Tomáš Hrnčíř

veřejná zakázka

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: neuvedeno
ZE DNE: 05.08.2021
NAŠE ZNAČKA (č. j.): KUKHK-IZ-54/OP/2021

VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 518
E-MAIL: t.hrncir@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 16.08.2021

Počet listů: 2
Počet příloh: 4
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 05.08.2021

Vážený pane,

dne 05.08.2021 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také „krajský úřad“ nebo „povinný subjekt“) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací –

„...žádá povinný subjekt o sdělení/zaslání následujících informací, týkajících se projektu realizovaného v rámci Integrovaného operačního programu Ministerstva vnitra – výzvy č. 08, a to konkrétně o veřejné zakázce:

„Komplexní integrace Krajského úřadu Královehradeckého kraje“ zadavatele Královéhradecký kraj, realizované v rámci projektu IOP výzvy č. 08 „IV. Vnitřní integrace úřadu a integrace s ISVS“, reg. číslo: CZ.1.06/2.1.00/08.07380

V souvislosti s výše uvedenou veřejnou zakázkou žadatel žádá o následující informace:

  1. Byla v souvislosti s výše uvedenou veřejnou zakázkou prováděna povinnou osobou, případně jiným orgánem státní moci, případně orgánem EU, jakákoliv kontrola, audit, prověřování, šetření, dozor dohled či obdobná činnost (dále též jen „prošetřování“). 
  2. Pokud prošetřování v souvislosti s výše uvedenou veřejnou zakázkou bylo, kterým konkrétním orgánem (viz výše).
  3. Pokud prošetřování v souvislosti s výše uvedenou veřejnou zakázkou bylo, jaké byly důvody jeho provedení, co bylo jeho předmětem, jaké byly jeho závěry a jaká byla přijata opatření? Byly výstupem z uvedených prošetřování podezření na nesrovnalosti, případně potvrzené nesrovnalosti? V případě, že ano, jaké?
  4. Žadatel žádá v souvislosti s výše uvedenými otázkami o poskytnutí veškerých související dokumentů, zejména, zejména dokumentů obsahujících závěry předmětných prošetřování.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod číslo jednací KUKHK-IZ-54/OP/2021, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor kancelář ředitele krajského úřadu, (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Na základě informací, získaných od příslušného odboru, Vám krajský úřad poskytuje následující informace k jednotlivým bodům Vaší žádosti o informace.

K bodu 1. a 2. Vaší žádosti

Povinným subjektem žádné prošetřování prováděno nebylo; prošetřování mělo být předmětem kontroly z Ministerstva pro místní rozvoj, odbor řízení operačních programů.

K bodu 3. a 4. Vaší žádosti

U těchto bodů plně odkazujeme na dokumenty Ministerstva pro místní rozvoj, které tvoří přílohy k tomuto sdělení. Z těchto dokumentů je zřejmé, že v průběhu veřejnosprávní kontroly prováděné Ministerstvem pro místní rozvoj bylo zjištěno, že předmětný projekt je předmětem šetření pro podezření na spáchání trestného činu, a proto Ministerstvo pro místní rozvoj kontrolu rozšířilo také na prošetření podezření na možné porušení podmínek poskytnutí dotace při zadávání veřejných zakázek, která však s ohledem na 5. bod Protokolu o kontrole ze dne 07.09.2015 nebyla provedena (viz příloha).

Dále tedy krajský úřad uvádí, že v předmětné věci prováděla vyšetřování rovněž Policie České republiky, Útvar pro odhalování korupce a finanční kriminality služby kriminální policie a vyšetřování, a to pro podezření ze spáchání zločinu sjednání výhody při zadávání veřejné zakázky a zneužití pravomoci úřední osobou. V současné době je vedeno trestní řízení, které není dosud ukončeno.

Toto sdělení Vám zasíláme do Vaší datové schránky.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Soubory ke stažení