Odpověď na žádost o informace doručenou dne 03.11.2020

23. 11. 2020 Autor: Vladimír Kučera

informace ohledně vozidla hejtmana

Krajský úřad Královéhradecké kraje

VÁŠ DOPIS ZN.:
ZE DNE: doručený 03.11.2020
NAŠE ZNAČKA (čj. nebo sp. zn.): KUKHK-IZ-111/OP/2020

VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí 
LINKA | MOBIL: 495 817 585 
E-MAIL: vkucera@kr-kralovehradecky.cz

DATUM: 18.11.2020

Počet listů: 2
Počet příloh: 0 / listů: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 03.11.2020

Vážený pane,

dne 03.11.2020 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se domáháte poskytnutí následujících informací (citace včetně chyb):

„a) Které motorové vozidlo nebo vozidla měl k užívání současný hejtman po celou dobu, kdy výkonával funkci hejtmana? Prosím o uvedení modelu, tov. značky, registrační značky, fotografie, stav tachometru před předáním hejtmanovi a v současné době. Měl dále hejtman k dispozici služebního řidiče?

b) Prosím poskytněte mi knihu jízd k tomuto motorovému vozidlu nebo vozidlům.

c) Také mi prosím poskytněte smluvní dokumentaci ke koupi těchto vozidel i s přílohami a dodatkami.

d) Kolik stála údržba a provoz těchto vozidel pro hejtmana za celou dobu jejich užívání hejtmanem? Mám na mysli servis, opravy, výměnu pneu atp., prostě veškeré náklady.

e) Lolik pohonných hmot bylo zaplaceno za užívání služebního vozidla nebo vozidel hejtmanem? Jaká byla celková částka? Užíval vozidlo i někdo další?

f) Kdo je provozovatelem těchto vozidel? Došlo někdy při jejich řízení ke spáchání dopravního přestupku? Případně jakého, kdy, kde a jak byl vyřízen příslušným správním orgánem?“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-111/OP/2020, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byly požádány věcně příslušné odbory krajského úřadu a to odbor kancelář ředitele, kancelář hejtmana a odbor organizační a právní, oddělení organizační (vizte organizační strukturu krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Krajský úřad k Vaší žádosti uvádí, že poslední volby do zastupitelstev krajů se konaly v termínu 02. až 03.10.2020. Ustavující zasedání nově zvoleného zastupitelstva kraje proběhlo dne 02.11.2020. Současný hejtman Královéhradeckého kraje, pan Mgr. Martin Červíček, brig. gen. v. v., byl zvolen na 1. zasedání Zastupitelstva Královéhradeckého kraje dne 02.11.2020 usnesením číslo ZK/1/2/2020. Ke dni podání Vaší žádosti (03.11.2020) neměl hejtman ještě přiděleno žádné vozidlo a tudíž k jednotlivým bodům Vaší žádosti krajský úřad nedisponuje požadovanými informacemi.

Informace Vám poskytujeme elektronicky a zasíláme prostřednictvím datové schránky.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová v. r.
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí