Doprovodná informace k žádosti o informace doručené dne 18.12.2020
Krajský úřad Královéhradecké kraje
VÁŠ DOPIS ZN.:
ZE DNE:
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-117/OP/2020
VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR | ODDĚLENÍ: organizační a právní | stížností a dozoru obcí
LINKA | MOBIL: 495 817 585
E-MAIL: vkucera@kr-kralovehradecky.cz
DATUM: 20.01.2021
Počet listů: 3
Počet příloh: 0 / listů: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Doprovodná informace k žádosti o informace doručené dne 18.12.2020
Dne 18.12.2020 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ve které se žadatel domáhal poskytnutí následujících informací (citace včetně chyb):
V příloze č. 1 Oblast personalistiky:
- „Jmenný seznam zvolených představitelů kraje v rozsahu - titul, jméno, příjmení, rok narození, vznik mandátu, zastupovaná funkce, zařazení v orgánech kraje, politická příslušnost.
- Plánovaný a skutečný počet zaměstnanců – administrativa v roce 2017, v roce 2018, v roce 2019 a k 1.12.2020.
- Jmenný seznam zaměstnanců – administrativa od ředitele po úroveň vedoucího oddělení v rozsahu - titul, jméno, příjmení, rok narození, název funkce v aktuálním znění.
- Plánovaný a skutečný počet zaměstnanců (2020) Zdravotnické záchranné služby, zřizovací listina, organizační řád v aktuálním znění.
- Aktuální znění koaliční smlouvy v úplném znění.
- Aktuální znění kolektivní smlouvy (zaměstnanecká smlouva), seznam odborových organizací u povinného subjektu.
- Jmenný seznam subjektu v rozsahu – název, sídlo, IČO statutární zástupce, zaměření, kontaktní údaje.“
V příloze č. 2Oblast ekonomiky:
- „Odvětvový rozpočet v roce 2017, v roce 2018 a v roce 2019, odvětvový a průřezový rozpočet na rok 2020, stav čerpání k 1.12.2020.
- Kapitálové výdaje v aktuálním stavu v rozsahu - název investice, dodavatel, sídlo, IČO, doba plnění, výše plnění, odpovědná osoba za dodavatele i za povinný subjekt (aukce, které končí, pokračuji nebo začínají v roce 2020).
- Jmenný seznam nemovitého majetku včetně majetku určeného k prodeji v aktuálním stavu v rozsahu - typ nemovitosti, adresa, způsob užívání, u prodeje stanovená cena, termín uzávěrky.
- Jmenný seznam používaného softwaru v rozsahu – název, autor, sídlo, IČO, předmět užití, autorská odměna, typ smlouvy, doba trvání, odpovědná osoba za povinný subjekty i za dodavatele softwaru.
- Odměna volených představitelů (rada, zastupitelstvo kraje), průměrné platy zaměstnanců – administrativa brutto za rok 2017, za rok 2018, za rok 2019 a k 1.12.2020.
- Členství povinného subjektu ve spolcích či jiných subjektech v rozsahu - poskytnutí aktuální zřizovací či jiné listiny, výpis z příslušného rejstříku soudu, výše členského příspěvku.“
V příloze č. 3- Oblast veřejného zdraví:
- „Přijatá opatření povinného subjektu od začátku roku 2020 do současnosti na ochranu veřejného zdraví veřejnosti i zaměstnanců včetně volených představitelů kraje před pandemií koronaviru covid-19 v úplném znění.
- Nákup ochranných pomůcek a prostředků od začátku roku 2020 do současnosti v rozsahu – název komodity, dodavatel, sídlo, IČO, typ dodávky, smluvní vztah, jednotková cena, dodané množství, celková cena, odpovědná osoba za povinný subjekt.
- Programy protidrogové prevence i jiných patologických jevů pro děti a mládež v rozsahu – název akce, proveditel, sídlo, IČO, cílová skupina, finanční plnění, doba realizace, odpovědná osoba za povinný subjekt i za organizátora (akce ukončena, pokračující nebo zahajované v roce 2020).
- Jmenný seznam zdravotních zařízení a zařízení sociálních služeb, zřizovaných nebo provozovaný povinným subjektem v rozsahu - název, sídlo, IČO, statutární zástupce, zaměření, celková kapacita, obsazenost k 1.12.2020, organizační řád, kontaktní údaje, podmínky pro umístění nebo zaměstnání.
- Zdravotní a sociální péče o vězněné osoby po propuštění z VTOS, specifikace nabídek na ubytování a zaměstnávání v zřizovaných subjektech.“
Povinný subjekt zaevidoval žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-117/OP/2020, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která ovšem v Příloze č. 1 bodu 7. a Příloze č. 2 bodu 2. neobsahovala potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ. Ohledně uvedených bodů povinný subjekt žadatele v souladu s ustanovením § 14 odstavce 5 písmena b) InfZ vyzval písemností ze dne 23.12.2020, aby svoji žádost upřesnil.
Dále povinný subjekt sdělením ze dne 04.01.2021 informoval žadatele o tom, že v souladu s ustanovením § 14 odst. 7 písmeno b) InfZ, ze závažných důvodů, kterými byly vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti, prodloužil lhůtu pro poskytnutí informací o 10 dní.
O předání požadovaných informací byly požádány věcně příslušné odbory a oddělení krajského úřadu: odbor ekonomický, odbor kancelář ředitele, odbor kancelář hejtmana, odbor sociálních věcí, odbor zdravotnictví, oddělení organizační a oddělení majetkové odboru organizačního a právního (viz organizační struktura krajského úřadu http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/), které poskytly podklady a informace k jednotlivým bodům žádosti.
K jednotlivým bodům žádosti a jejich vyřízení uvádí krajský úřad následující.
K příloze č. 1 Oblast personalistiky
K bodu 1. Povinný subjekt vyčíslil úhradu.
K bodu 2. Povinný subjekt poskytl požadovanou informaci.
K bodu 3. Povinný subjekt vyčíslil úhradu.
K bodu 4. Povinný subjekt vyčíslil úhradu.
K bodu 5. Povinný subjekt vyčíslil úhradu.
K bodu 6. Povinný subjekt poskytl požadovanou informaci.
K bodu 7. Povinný subjekt písemností ze dne 23.12.2020 vyzval k upřesnění žádosti.
K příloze č. 2 Oblast ekonomiky
K bodu 1. Povinný subjekt vyčíslil úhradu.
K bodu 2. Povinný subjekt písemností ze dne 23.12.2020 vyzval k upřesnění žádosti.
K bodu 3. Povinný subjekt vyčíslil úhradu.
K bodu 4. Povinný subjekt vyčíslil úhradu a částečně poskytl informace.
K bodu 5. Povinný subjekt vyčíslil úhradu a částečně poskytl informace.
K bodu 6. Povinný subjekt vyčíslil úhradu.
K příloze č. 3 Oblast a veřejného zdraví
K bodu 1. Povinný subjekt vyčíslil úhradu a částečně poskytl informace.
K bodu 2. Povinný subjekt vyčíslil úhradu.
K bodu 3. Povinný subjekt vyčíslil úhradu.
K bodu 4. Povinný subjekt vyčíslil úhradu a částečně poskytl informace.
K bodu 5. Povinný subjekt poskytl požadovanou informaci.
Vyčíslení úhrady a částečné poskytnutí informací provedl povinný subjekt písemností ze dne 14.01.2021, kterou téhož dne odeslal žadateli.