Pro rozvoj území jsou prvořadé kvalitní silnice
Ještě donedávna byl stav zdejších komunikací II. a III. třídy v žalostném stavu, v některých úsecích byly povrchy vozovek nebezpečné až kritické. Krkonoše - svazek měst a obcí v té souvislosti v rámci regionálního rozvoje oblasti vyvíjí mj. zájem o péči o infrastrukturu. A tak se situace změnila.
Snaha představitelů Svazku Krkonoše o zlepšení stavu komunikací, vycházející ze Strategie regionálního rozvoje oblasti Krkonoš, se daří. Zajištění kvalitní dopravní přístupnosti a dopravní obsluhy, jako jedna z pěti hlavních priorit, na kterých se zástupci celého území shodli, se i díky předsedovi Janu Sobotkovi, pověřenému se záležitostí zabývat, se již nyní rýsuje v konkrétně opravených a dokončených úsecích silnic.
Pasportizace špatného stavu komunikací se vyplatila
Právě z důvodu tvorby podkladů a z nich vyplývajících argumentů nutných k efektivnímu jednání a rychlým konstruktivním krokům byla v roce 2011 vytvořena tzv. pasportizace úseků komunikací nutných k opravám. Požádáni byli starostové jednotlivých, nejenom členských měst a obcí Svazku Krkonoše, aby pomohli definovat úseky a stavy komunikací, které žádaly co nejrychlejší opravu. Starostové předali připomínky a tak vznikl dokument podrobně vypovídající o stavu silnic v regionu, který byl každoročně aktualizován. Na základě pasportizace proběhlo jednání s hejtmany Libereckého a Královéhradeckého kraje a ředitelem Správy a údržby silnic KHK.
Strategické rozhodnutí koncernu, usnesení Vlády ČR a tlak vedení Svazku Krkonoše
Následně na základě rozhodnutí koncernu Škoda Auto o modernizaci závodu ve Vrchlabí, bylo usnesením Vlády ČR v roce 2012 rozhodnuto o dotaci ve výši 551 milionů Kč z Ministerstva průmyslu a obchodu ČR na rozvoj Průmyslové zóny Škoda Auto a další opravy souvisejících komunikací.
Královéhradecký kraj realizuje a spolu s Libereckým krajem dofinancuje rekonstrukce komunikací Horka, Studenec, Dolní Branná. Dokončeny jsou mimo jiné opravy silnic v Hostinném, most a kruhový objezd u Lidlu ve Vrchlabí. Rekonstrukce silnice 1. třídy této části města je tak velmi důležitá, protože tu jsou obchodní zóny a obě nádraží. Nejfrekventovanější uzel města je výhledově nejdůležitější lokalitou. Tento rok bude rekonstrukce pokračovat. Bude dokončena silnice z Branné do Vrchlabí. V roce 2017 pak silnice Dělnická směrem do Harty. Opraveny jsou úseky silnic v okolí Janských Lázní, u Nové Paky, u Vidochova, v Rudníku, u Košťálova, Valteřic, apod.
Předseda Svazku Krkonoše Jan Sobotka k tomu doplnil: „Víme, že problémy s hledáním peněz na opravy komunikací jsou a budou. Je jasné, že to nebylo jen o tom napsat seznam úseků, někomu ho předat, a ten někdo s ním bude nakládat, a my se dočkáme oprav. Za velkou finanční dotací je především zájem koncernu Škoda Auto o modernizaci závodu ve Vrchlabí a bezprostřední a cílená snaha Svazku Krkonoše dobrat se postupně v obou krajích nějakého výsledku. Jsem za to rád, protože to se nám podařilo.“