REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM
I.PODPORA ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU V KRÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI
Podpora rozvoje cestovního ruchu v Královéhradeckém kraji“, to je název projektu, se kterým Královéhradecký kraj uspěl v 37. kole výzvy ROP NUTS II Severovýchod, oblasti podpory 3.2 Marketingové a koordinační aktivity v oblasti cestovního ruchu a byl schválen Výborem Regionální rady regionu soudržnosti NUTS II Severovýchod k poskytnutí dotace z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod.
Cílem projektu byla podpora domácího i příjezdového cestovního ruchu v Královéhradeckém kraji prostřednictvím nastavení správných směrů dalšího rozvoje cestovního ruchu v kraji a marketingových aktivit, spojených s informovaností o významných aktivitách, atraktivních lokalitách a jejich propagací. To vše za účelem zvýšení návštěvnosti, konkurenceschopnosti Královéhradeckého kraje na trhu cestovního ruchu a nastavením možností pro rozvoj podnikatelských aktivit v cestovním ruchu.
Zahájení realizace aktivit: 1. 1. 2014 Ukončení realizace aktivit: 30. 9. 2015
Celkové způsobilé výdaje projektu: 7 380 265,00 Kč Projekt nezakládal veřejnou podporu a dotace činila 100% z rozpočtu Regionální rady.
Projektový záměr byl schválen usnesením Zastupitelstva KHK ZK/11/612/2013 Realizace projektu byla schválena usnesením Zastupitelstva KHK ZK/14/842/2014
V rámci projektu byly realizovány aktivity:
1. Zpracování strategických směrů rozvoje a způsoby jejich naplňování
Výstupem byl Program rozvoje cestovního ruchu Královéhradeckého kraje pro období 2014-2020, vč. zpracování SEA - Vyhodnocení Programu dle zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů.
2. Podpora významného produktu cestovního ruchu "cykloturistika"
Realizací této aktivity došlo ke zhotovení cyklokompletu, který obsahoval 6 cykloturistických map ve třech jazykových mutacích (ČJ, AJ, PJ) s vyznačením cyklotras a cyklostezek na území Královéhradeckého kraje, vč. uvedení informací o turistických zajímavostech a dalších informací, které usnadnily návštěvníkovi snadnou orientaci v dané lokalitě.
3. Zlepšení přenosu informací směrem k laické i odborné veřejnosti, zvýšení povědomí o potenciálu Královéhradeckého kraje a turistických destinací na jeho území
K oslovení širokého okruhu nejen obyvatel Královéhradeckého kraje, sousedních regionů, laické veřejnosti a subjektů cestovního ruchu, vedlo vydání a distribuce Turistických novinKrálovéhradeckého kraje.
Obsah novin tvořil informace o turistických atraktivitách regionu, významných sportovních, kulturních a společenských akcích, zajímavostech a novinkách v oblasti cestovního ruchu v Královéhradeckém kraji. Noviny vyšly pro zimní sezonu 2014/2015 v říjnu 2014 a pro sezónu jaro-léto 2015 v květnu 2015.
K informování odborné veřejnosti o dění v oblasti cestovního ruchu sloužil Newsletter Královéhradeckého kraje, který byl elektronicky distribuován cílovým skupinám každé dva měsíce od září 2014 a nyní je distribuován každé 3 měsíce.
4. Podpora prezentace a propagace Královéhradeckého kraje
Podpora prezentace a propagace Královéhradeckého kraje proběhla dvěma způsoby:
- Vytvořením informačních skládaček – staly se součástí logického celku podpory cykloturistiky. Skládačky poskytly podrobnější a komplexnější informace o atraktivních místech jednotlivých cyklotras v mapovém komplexu, který stimuluje turisty k pobytu na více dnů. Skládačky byly koncipovány tak, aby turista získal jasnou informaci o možnostech aktivního trávení času po celou dobu trvání svého pobytu na území kraje.
- Vytvořením setů propagačních předmětů, jako součást logického celku podpory cykloturistiky. Na propagačních předmětech byly vyobrazeny atraktivní lokality na jednotlivých cyklotrasách.
Všechny výstupy uvedených aktivit (kromě setů propagačních předmětů) a informace o naplňování projektu byly v závislosti na realizaci jednotlivých aktivit průběžně umísťovány na webovém portálu Královéhradeckého kraje www.kr-kralovehradecky.cz nebo turistickém webovém portálu Královéhradeckého kraje www.hkregion.cz
Garant projektu: Královéhradecký kraj, odbor regionálního rozvoje, grantů a dotací
Řízení a administrace projektu: zajišťovalo Centrum investic, rozvoje a inovací.
II. CÍLENÁ PREZENTACE A PROPAGACE KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE JAKO CELKU
Informace o projektu Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku.
Registrační čísloCZ.1.13 / 3.2.00 / 02.00089
Zadavatel
Královéhradecký kraj Pivovarské náměstí 1245 500 03 Hradec Králové IČO: 70889546 www.kr-kralovehradecky.cz | www.kralovehradeckykraj.eu | www.hkregion.cz
Popis projektu
Projekt s názvem "Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku" byl financován z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod, prioritní osy 3 Cestovní ruch, oblasti podpory 3.2 Marketingové a koordinační aktivity v oblasti cestovního ruchu. Projekt byl zaměřen na sjednocení a ucelení prezentace a propagace turisticky významných území Královéhradeckého kraje jako celku ale v celé jeho rozmanitosti dle mikroregionálních specifik. Kladl si za cíl zvýšit povědomí o Královéhradeckém kraji jako o atraktivní lokalitě cestovního ruchu, a to jak u tuzemských turistů, turistů z ostatních krajů, tak i zahraničních turistů.
Území kraje bylo rozděleno do 5 územních celků: Krkonoše a Podkrkonoší, Český ráj, Orlické hory a Podorlicko, Kladské pomezí a Hradecko (dále jen TVÚ), vymezených na základě usnesení Zastupitelstva Královéhradeckého kraje č.22/1448/2007. Specifikem projektu bylo přímé zapojení zástupců jednotlivých turisticky významných území do realizace projektových aktivit.
Cíl projektu
Cílem dvouletého projektu bylo především ucelení a sjednocení propagace atraktivit a aktivit pěti turisticky významných území Královéhradeckého kraje (Krkonoše a Podkrkonoší, Český ráj, Kladské pomezí, Orlické hory a Podorlicko, Hradecko) s cílem přilákat do kraje více turistů z České republiky i ze zahraničí. Stejně tak zvýšit povědomí o Královéhradeckém kraji jako o atraktivní lokalitě cestovního ruchu, prodloužit turistickou sezónu a snížit negativní vliv špiček sezón na region a jeho obyvatele.
Aktivity projektu
K naplnění cíle projektu byly stanoveny jednotlivé aktivity, které vedly ke zviditelnění Královéhradeckého kraje jako celku a jako komplexu rozmanitostí mikroregionálních specifik. V rámci projektu byly vydány nové komplexní propagační brožury, vzniklo nové prezentační DVD, byly uspořádány press a fam tripy nebo zpracována studie na realizaci nového krajského turistického informačního systému. Poskytnuté finanční prostředky byly využity rovněž na zajištění účasti na zahraničních veletrzích či prezentačních akcích a prezentaci kraje a jeho jednotlivých turisticky významných území formou infobusu. V neposlední řadě byly v projektu zahrnuty také aktivity, spojené s prezentací Královéhradeckého kraje v době předsednictví České republiky v Radě EU, spojené s životem a dílem malíře Františka Kupky.
Press tripy Cílem této aktivity bylo seznámit odborníky v oblasti cestovního ruchu s atraktivitami a novinkami jednotlivých turisticky významných území. Press tripu se účastnili novináři, touroperátoři atd.
Inzerce v tiskovinách V průběhu projektu byla zadávána inzerce v odborných tiskovinách, zaměřených na problematiku cestovního ruchu, resp. nabízející možnost účelné prezentace a propagace aktivit a atraktivit Královéhradeckého kraje dle aktuální nabídky.
Reklamní předměty V průběhu realizace projektu byly zhotoveny reklamní předměty, které byly použity ke zviditelnění, prezentaci a propagaci Královéhradeckého kraje a jeho turisticky významných území. Předměty byly použity při prezentačních akcích veletrhy, odborné semináře, konference, ceny do znalostních soutěží, návštěvníky z ČR i zahraničí apod.). Výsledné produkty podpořily zájem domácích i zahraničních turistů o region.
Aktualizace a doplnění fotobanky Cílem této aktivity bylo vytvoření komplexní fotobanky, mnohostranně využitelné k propagaci (tiskoviny, bannery, velkoplošné tisky atd.), obsahující kvalitní fotografie v tiskovém rozlišení. Komplexní fotobanka byla používána zejména pro účely prezentace a propagace turistických atraktivit jednotlivých TVÚ. Fotografie byly používány převážně k prezentaci v rámci tuzemských i zahraničních veletrhů, pro účely inzerce v tisku a dalších médiích a zpracování prezentačně propagačních tiskovin, vždy k nekomerčním účelům. Fotografie dokumentovaly všechna čtyři roční období a týkaly se následující tematiky:
- Architektonické a další historické památky (včetně technických, fortifikačních, židovských, církevních a venkovských), exteriéry, interiéry
- Muzea a galerie (expozice)
- Příroda (ZOO, hory, skály, vodní toky, obecně krajina)
- Města a obce se vztahem k cestovnímu ruchu
- Regionální kulturní a společenské akce (pravidelné, ojedinělé - významné)
- Tradice (Vánoce, Velikonoce)
- Sport (voda, cyklistika, pěší turistka, lyžování a snowboarding, paragliding, adrenalinové sporty, golf, automobily, motorky, letadla…)
- Lázně (exteriéry, interiéry) a další objekty či lokality využitelné k relaxaci a regeneraci (bazény, venkovní vodní plochy, aqua centra, solné jeskyně…)
- Agroturistika, hipoturistika
- Regionální gastrospeciality, tradiční výrobky
- Další turistické atraktivity
- Večerní fotografie
Účast na zahraničních veletrzích Královéhradecký kraj se v realizační fázi projektu účastnil ročně celkem 13 zahraničních veletrhů, v rámci kterých proběhla prezentace Královéhradeckého kraje za osobní účasti zástupců jednotlivých turisticky významných území. V rámci projektu proběhly též prezentační akce v sídle zahraničního zastoupení agentury CzechTourism (Berlín, Vídeň).
Infobus S cílem prezentace Královéhradeckého kraje a jeho TVÚ byl zajištěn speciálně upravený infobus pojízdné informační centrum, který sloužil k podpoření domácího cestovního ruchu a seznámení potencionálních návštěvníků s aktivitami a atraktivitami, nacházejícími se na území Královéhradeckého kraje. Infobus navštěvoval krajská města. V infobusu byla vytvořena prezentace Královéhradeckého kraje. Součástí prezentace se staly také propagační panely, videoprojekce a další. Hlavní cíl aktivity spočíval v podpoře domácího cestovního ruchu.
Propagační brožury V rámci projektu byly ve spolupráci se zástupci TVÚ zpracovány brožury za jednotlivá TVÚ takovým způsobem, aby byly využitelné jak samostatně pro TVÚ, tak jako souborný (komplexní) materiál za Královéhradecký kraj. Byly tištěny v 6 jazykových mutacích (ČJ, PL, NJ, AJ, RJ, Hol a FrJ). Jednalo se o následující tematické propagační brožury:
- Relaxace v Královéhradeckém kraji
- Ekoturistika, agroturistika a hippoturistika v Královéhradeckém kraji
- Gastrospeciality a tradiční výrobky
- Aktivní dovolená v Královéhradeckém kraji
- Kultura a kulturní akce
- Tipy na víkend a prodloužené víkendy (Nepředpokládán tisk, záměr umístění na webu a pravidelná aktualizace)
Aktualizace DVD a elektronické vizitky V rámci projektu byla aktualizována multimediální (audiovizuální) prezentace Královéhradeckého kraje a jednotlivých turisticky významných území.
Aktivity v rámci předsednictví ČR v Radě EU Aktivity v rámci prezentace Královéhradeckého kraje v době předsednictví České republiky v Radě EU byly spojené se životem a dílem malíře Františka Kupky. V průběhu projektu vznikl například třicetiminutový film, kniha či propagační letáčky o Františku Kupkovi.
Spolupracující subjekty
Turisticky významná území (TVÚ) Na plnění dílčích aktivit projektu participoval Královéhradecký kraj ve spolupráci s vybranými zástupci TVÚ. Ti byli vybráni prostřednictvím veřejné zakázky - "Spoluúčast turisticky významných území Královéhradeckého kraje na realizaci projektu Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku".
- Český ráj Sdružení Český ráj - zájmové sdružení právnických osob se sídlem: A. Dvořáka 335, 511 01 Turnov
- Kladské pomezí Branka, o.p.s. se sídlem: Masarykovo náměstí 1, 547 01 Náchod
- Krkonoše a Podkrkonoší Krkonoše - svazek měst a obcí se sídlem: Zámek 1, 543 01 Vrchlabí
- Orlické hory a Podorlicko Regionální turistické a informační centrum, o. p. s. se sídlem: I. J. Pešiny 39, 517 41 Kostelec nad Orlicí
- Hradecko Hradecká kulturní a vzdělávací společnost, s.r.o. se sídlem: Československé armády 300, 500 03 Hradec Králové
Termíny
Datum zahájení projektu: | 2. 6. 2008 |
Datum ukončení projektu: | 27. 8. 2010 |
Rozpočet projektu
Celkové výdaje projektu činily 33 997 260,-Kč, z toho celkové způsobilé výdaje 33 607 154,-Kč. Ze zdrojů Evropské unie byl projekt podpořen přibližně 28,5 milióny korun.
III. CÍLENÁ PREZENTACE A PROPAGACE KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE JAKO CELKU II
Informace o projektu Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku II.
Registrační čísloCZ.1.13 / 3.2.00 / 14.00861
Zadavatel
Královéhradecký kraj Pivovarské náměstí 1245 500 03 Hradec Králové IČO: 70889546 www.kr-kralovehradecky.cz | www.kralovehradeckykraj.eu | www.hkregion.cz
Popis projektu
Projekt s názvem "Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku II" byl financován z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod, prioritní osy 3 Cestovní ruch, oblasti podpory 3.2 Marketingové a koordinační aktivity v oblasti cestovního ruchu. Projekt volně navazoval na "Cílenou prezentaci a propagaci Královéhradeckého kraje jako celku.", který byl zaměřen na sjednocení a ucelení prezentace a propagace turisticky významných území Královéhradeckého kraje v celé jeho rozmanitosti dle mikroregionálních specifik. Cílem projektu bylo zvýšit povědomí o Královéhradeckém kraji jako o atraktivní lokalitě cestovního ruchu, a to jak u tuzemských turistů, turistů z ostatních krajů, tak i zahraničních turistů. Projekt "Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku II reagoval na aktuální potřeby v oblasti cestovního ruchu v Královéhradeckém kraji.
Všeobecný (celkový) cíl projektu
Všeobecným cílem projektu bylo zvýšení povědomí o Královéhradeckém kraji koordinovaným rozvojem produktů a propagací cestovního ruchu.
Specifické cíle projektu
K naplnění cíle projektu byly stanoveny jednotlivé aktivity, které vedly ke zviditelnění Královéhradeckého kraje a sekundárně tak ke zvýšení návštěvnosti z řad tuzemských i zahraničních turistů. Specifickými cíli projektu se staly jednotlivé aktivity, které byly v průběhu dvou let postupně realizovány. K jedním z hlavních pilířů projektu náležela mediální kampaň, jež měla zajímavou a interaktivní formou oslovit potencionální návštěvníky. Oslovení návštěvníků proběhlo i formou propagace na tuzemských veletrzích, prostřednictvím prezentačních akcích v polských a německých obchodních centrech či pomocí press tripů pro ruské novináře a touroperátory. Velmi potřebnou aktivitou bylo i zmapování portfolia turistů přijíždějících do Královéhradeckého kraje či zpracování marketingové strategie Královéhradeckého kraje. Další chybějící mezerou směřující k vylepšení stavu cestovního ruchu v Královéhradeckém kraji bylo vytvoření jednotného informačního systému a datového skladu. Nechyběly zde však další potřebné aktivity jako zpracování mapy pro handicapované návštěvníky, výroba propagačních předmětů, reprezentativní publikace o Královéhradeckém kraji, setkání pracovníků informačních center či v neposlední řadě představení života a díla slavného Františka Kupky prostřednictvím výstavního systému a prezentačních akcí.
Aktivity projektu
- vytvoření jednotného informačního systému a datového skladu
Byl vytvořen společný datový sklad, došlo k vylepšení obsahu internetové prezentace cestovního ruchu a vytvoření obsáhlého a uživatelsky přívětivého turistického portálu umožňujícího zjištění komplexních informací o turistické nabídce v kraji.
- zacílení prezentačních aktivit Královéhradeckého kraje na polskou, německou a ruskou klientelu
Proběhly celkem 4 prezentační akce (2x ročně) v polských a německých obchodních centrech a pro ruské novináře a touroperátory 2 press tripy.
- zpracování mapy pro handicapované návštěvníky
Byl vydán Bezbariérový průvodce Královéhradeckým krajem s vyznačením a stručným popisem turistických atraktivit, umožňujících návštěvníkům s určitým zdravotním postižením danou atraktivitu navštívit.
- komplexní zajištění účasti na 5 tuzemských veletrzích
Intenzivnější zaměření na tuzemskou klientelu se stalo důležitou součástí marketingové strategie každého regionu. Královéhradecký kraj se tak prezentoval na těchto tuzemských veletrzích:
- Tourism Expo Olomouc (2*)
- Dovolená Ostrava (2*)
- Euroregiontour Jablonec nad Nisou (2*)
- ITEP Plzeň (2*)
- Lysá nad Labem (2*)
- mediální kampaň
Součástí mediální kampaně se stala výroba 4 propagačních spotů a jejich promítání v multikinech, vysílání v TV s celoplošným vysíláním, v polské TV, inzerce v odborných a tematicky zaměřených tiskovinách a prezentace v rámci významné sportovní akce.
- statistická šetření a monitoring
Statistické šetření a monitoring je jednou z důležitých aktivit pro stanovení dalšího směřování Královéhradeckého kraje v oblasti cestovního ruchu. Jednalo se o zmapování portfolia turistů přijíždějících do Královéhradeckého kraje nad rámec údajů poskytovaných Českým statistickým úřadem.
- zpracování marketingové strategie Královéhradeckého kraje pro rok 2011 - 2013 z pohledu cestovního ruchu
Zpracovaný Akční plán neboli marketingová strategie se stal důležitým dokumentem sloužícím k dalšímu rozvoji cestovního ruchu v Královéhradeckém kraji.
- reprezentativní publikace o Královéhradeckém kraji
Byla vydána kvalitní reprezentativní publikace o Královéhradeckém kraji, která se stala nezbytnou součástí propagačního portfolia, zejména ve vztahu k českým i zahraničním návštěvníkům.
- zhotovení propagačních předmětů
K zviditelnění a k zvýšení účinnosti propagace Královéhradeckého kraje sloužily i drobné propagační předměty, které byly distribuovány na různých veletrzích i akcích, ať už v tuzemsku či zahraničí velmi potřebné.
- setkání pracovníků informačních center
Jednalo se o setkání pracovníků informačních center půspbících na území Královéhradeckého a Pardubického kraje za účelem seznámení s aktuálními trendy v oblasti informačních služeb.
- zajištění výstavního systému a prezentačních akcí v souvislosti s představením života a díla Františka Kupky
Součástí aktivity byla dodávka exteriérového a interiérového výstavního systému, který byl následně instalován v síti Českých center v zahraničí (Polsko, Slovensko), a dalších místech České republiky a v zahraničí a seznamovalo s prezentací života a díla slavného malíře Františka Kupky v kontextu s prezentací významných turistických atraktivit míst, kde F. Kupka během svého života působil.
Termíny
Datum zahájení projektu: | 1. 1. 2011 |
Datum ukončení projektu: | 31. 8. 2013 |
Rozpočet projektu
Celkové výdaje projektu činil 25 000 000 Kč, z toho celkové způsobilé výdaje 24 605 000 Kč. Ze zdrojů Evropské unie byl projekt podpořen přibližně 22 759 625 Kč.
IV. ZVÝŠENÍ ATRAKTIVITY KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE
Informace o projektu Zvýšení atraktivity Královéhradeckého kraje
Registrační číslo88264
Zadavatel
Královéhradecký kraj Pivovarské náměstí 1245 500 03 Hradec Králové IČO: 70889546 www.kr-kralovehradecky.cz | www.kralovehradeckykraj.eu | www.hkregion.cz
Popis projektu
Projekt s názvem „Zvýšení atraktivity Královéhradeckého kraje“ byl financován z Národního programu podpory cestovního ruchu v regionech, podprogramu Marketingové aktivity v cestovním ruchu
Projekt s názvem "Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku II" byl financován z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod, prioritní osy 3 Cestovní ruch, oblasti podpory 3.2 Marketingové a koordinační aktivity v oblasti cestovního ruchu. Projekt volně navazoval na "Cílenou prezentaci a propagaci Královéhradeckého kraje jako celku.", který byl zaměřen na sjednocení a ucelení prezentace a propagace turisticky významných území Královéhradeckého kraje v celé jeho rozmanitosti dle mikroregionálních specifik. Cílem projektu bylo zvýšit povědomí o Královéhradeckém kraji jako o atraktivní lokalitě cestovního ruchu, a to jak u tuzemských turistů, turistů z ostatních krajů, tak i zahraničních turistů. Projekt "Cílená prezentace a propagace Královéhradeckého kraje jako celku II reagoval na aktuální potřeby v oblasti cestovního ruchu v Královéhradeckém kraji.
Všeobecný (celkový) cíl projektu
Všeobecným cílem projektu bylo zvýšení povědomí o Královéhradeckém kraji koordinovaným rozvojem produktů a propagací cestovního ruchu.
Specifické cíle projektu
K naplnění cíle projektu byly stanoveny jednotlivé aktivity, které vedly ke zviditelnění Královéhradeckého kraje a sekundárně tak ke zvýšení návštěvnosti z řad tuzemských i zahraničních turistů. Specifickými cíli projektu se staly jednotlivé aktivity, které byly v průběhu dvou let postupně realizovány. K jedním z hlavních pilířů projektu náležela mediální kampaň, jež měla zajímavou a interaktivní formou oslovit potencionální návštěvníky. Oslovení návštěvníků proběhlo i formou propagace na tuzemských veletrzích, prostřednictvím prezentačních akcích v polských a německých obchodních centrech či pomocí press tripů pro ruské novináře a touroperátory. Velmi potřebnou aktivitou bylo i zmapování portfolia turistů přijíždějících do Královéhradeckého kraje či zpracování marketingové strategie Královéhradeckého kraje. Další chybějící mezerou směřující k vylepšení stavu cestovního ruchu v Královéhradeckém kraji bylo vytvoření jednotného informačního systému a datového skladu. Nechyběly zde však další potřebné aktivity jako zpracování mapy pro handicapované návštěvníky, výroba propagačních předmětů, reprezentativní publikace o Královéhradeckém kraji, setkání pracovníků informačních center či v neposlední řadě představení života a díla slavného Františka Kupky prostřednictvím výstavního systému a prezentačních akcí.
Aktivity projektu
- vytvoření jednotného informačního systému a datového skladu
Byl vytvořen společný datový sklad, došlo k vylepšení obsahu internetové prezentace cestovního ruchu a vytvoření obsáhlého a uživatelsky přívětivého turistického portálu umožňujícího zjištění komplexních informací o turistické nabídce v kraji.
- zacílení prezentačních aktivit Královéhradeckého kraje na polskou, německou a ruskou klientelu
Proběhly celkem 4 prezentační akce (2x ročně) v polských a německých obchodních centrech a pro ruské novináře a touroperátory 2 press tripy.
- zpracování mapy pro handicapované návštěvníky
Byl vydán Bezbariérový průvodce Královéhradeckým krajem s vyznačením a stručným popisem turistických atraktivit, umožňujících návštěvníkům s určitým zdravotním postižením danou atraktivitu navštívit.
- komplexní zajištění účasti na 5 tuzemských veletrzích
Intenzivnější zaměření na tuzemskou klientelu se stalo důležitou součástí marketingové strategie každého regionu. Královéhradecký kraj se tak prezentoval na těchto tuzemských veletrzích:
- Tourism Expo Olomouc (2*)
- Dovolená Ostrava (2*)
- Euroregiontour Jablonec nad Nisou (2*)
- ITEP Plzeň (2*)
- Lysá nad Labem (2*)
- mediální kampaň
Součástí mediální kampaně se stala výroba 4 propagačních spotů a jejich promítání v multikinech, vysílání v TV s celoplošným vysíláním, v polské TV, inzerce v odborných a tematicky zaměřených tiskovinách a prezentace v rámci významné sportovní akce.
- statistická šetření a monitoring
Statistické šetření a monitoring je jednou z důležitých aktivit pro stanovení dalšího směřování Královéhradeckého kraje v oblasti cestovního ruchu. Jednalo se o zmapování portfolia turistů přijíždějících do Královéhradeckého kraje nad rámec údajů poskytovaných Českým statistickým úřadem.
- zpracování marketingové strategie Královéhradeckého kraje pro rok 2011 - 2013 z pohledu cestovního ruchu
Zpracovaný Akční plán neboli marketingová strategie se stal důležitým dokumentem sloužícím k dalšímu rozvoji cestovního ruchu v Královéhradeckém kraji.
- reprezentativní publikace o Královéhradeckém kraji
Byla vydána kvalitní reprezentativní publikace o Královéhradeckém kraji, která se stala nezbytnou součástí propagačního portfolia, zejména ve vztahu k českým i zahraničním návštěvníkům.
- zhotovení propagačních předmětů
K zviditelnění a k zvýšení účinnosti propagace Královéhradeckého kraje sloužily i drobné propagační předměty, které byly distribuovány na různých veletrzích i akcích, ať už v tuzemsku či zahraničí velmi potřebné.
- setkání pracovníků informačních center
Jednalo se o setkání pracovníků informačních center půspbících na území Královéhradeckého a Pardubického kraje za účelem seznámení s aktuálními trendy v oblasti informačních služeb.
- zajištění výstavního systému a prezentačních akcí v souvislosti s představením života a díla Františka Kupky
Součástí aktivity byla dodávka exteriérového a interiérového výstavního systému, který byl následně instalován v síti Českých center v zahraničí (Polsko, Slovensko), a dalších místech České republiky a v zahraničí a seznamovalo s prezentací života a díla slavného malíře Františka Kupky v kontextu s prezentací významných turistických atraktivit míst, kde F. Kupka během svého života působil.
Termíny
Datum zahájení projektu: | 1. 1. 2011 |
Datum ukončení projektu: | 31. 8. 2013 |
Rozpočet projektu
Celkové výdaje projektu činil 25 000 000 Kč, z toho celkové způsobilé výdaje 24 605 000 Kč. Ze zdrojů Evropské unie byl projekt podpořen přibližně 22 759 625 Kč.