Kraj se účastnil prezentace cestovního ruchu v Mnichově

1. 3. 2002 Autor: Aleš Hojný

úvodní zvýrazněný textTuristické zajímavosti představoval na nedávném 33. ročníku mezinárodního veletrhu cestovního ruchu Caravan – Boot – Reisemarkt v Mnichově také Královéhradecký kraj. Veletrh, který proběhl od 16. do 24. února, patří v Německu k největším a nejnavštěvovanějším, z evropského hlediska se jedná o čtvrtý největší po veletrzích v Londýně, Berlíně a Madridu.

obsah zrávyLetos se v Mnichově prezentovalo 1194 vystavovatelů ze 67 zemí, což proti loňskému roku potvrdilo vzrůstající zájem. Expozice Královéhradeckého kraje zaujímala plochu čtyř čtverečných metrů, stejně mělo i město Hradec Králové, které návštěvníkům připomnělo letošní 777. výročí od první písemné zmínky o Hradci jako městě. V českém stánku dále spoluvystavovaly: Česká centrála cestovního ruchu, Svaz cestovního ruchu DELITEUS, město Plzeň, Čedok Ekwo, Konstantinovy Lázně, Jessenius a Jihomoravský kraj.

Na to, co bylo možné ve výstavních halách vidět, jsme se zeptali Ing. Vlasty Kratochvílové z krajského úřadu Královéhradeckého kraje.

V sedmi halách bylo možné si prohlédnout nejen vybavení pro vodní sporty, karavanink a turistiku, ale zároveň si vybrat prakticky po celém světě místo, kam si s plachetnicí, člunem či obytným autem zajet na dovolenou. Ani Česká republika nemohla chybět, a tak na ploše 90 m2 vyrostla nová moderní expozice, jež obrazem lákala návštěvníky do naší země na kulinářské výrobky, protože letošní rok je u nás vyhlášen jako rok gastronomie.

Co nabízel Královéhradecký kraj?

Královéhradecký kraj se představil jako jeden z vystavovatelů v rámci expozice České republiky. V této části Německa se jednalo o naši první prezentaci, a tudíž bylo zapotřebí některým návštěvníkům na mapě ukazovat, kde se náš kraj vůbec nachází. V naší expozici mohli turisté nalézt informace jednak o turistických zajímavostech kraje, ale i možnostech ubytování, výletů pěších i na kole, možnostech letní i zimní rekreace a nejbližších akcích, které se na našem území budou pořádat, o možnostech kongresové a incentivní turistiky včetně kontaktu na cestovní kancelář schopnou jim případné pobyty zajistit.

Jak hodnotíte návštěvnost veletrhu?

Byla velice vysoká po celých devět dní trvání veletrhu. Dotazy návštěvníků směřovaly do různých oblastí života u nás. Ze strany německých turistů byly nejvíce žádány mapy území, možnosti zimní i letní rekreace, ubytování v hotelích i kempech. Ale byly zde také dotazy na dálniční známky v ČR, možnosti chytání ryb, výletů pro děti apod.

Měli jste na veletrhu nějaká významná jednání?

Náš stánek například navštívil generální konzul v Mnichově Ing. Beránek, obchodní rada generálního konzulátu Ing. Fajkus, vedoucí odboru propagace Ministerstva pro místní rozvoj ČR Ing. Fučík. Zajímali se o situaci v oblasti cestovního ruchu na krajích a možnostech, v čem by nám mohli oni pomoci. Ředitelka zastoupení České centrály cestovního ruchu v Berlíně Jana Skala nám přednostně nabídla možnost účasti na akci „Turistická Roadshow 2002 - Osterweiterung“. Jedná se o čtyři workshopy, které by se měly uskutečnit v Mnichově, Frankfurtu nad Mohanem, Berlíně a Lipsku v termínu 15. až 18. dubna 2002. Jednotlivé workshopy jsou určeny pro partnery z České republiky, Maďarska a Polska se 100 – 150 odborníky z vybraných německých cestovek, touroperátory a novináři. Bylo by vhodné zvážit účast na této akci.

Co řeknete na závěr?

Lze konstatovat, že zájem o náš region byl. Jen je potřeba lákavou a kvalitní nabídkou potenciální návštěvníky přesvědčit o kráse a zajímavostech Královéhradeckého kraje, vést naše podnikatele k poskytování kvalitních služeb. Po získání dobrých zkušeností se k nám bude každý turista rád vracet. Propagační materiály, které jsme měli k dispozici, poskytly jednotlivé okresní úřady. Pro příští akce je nutné vytvořit jednotný propagační materiál zahrnující celé území Královéhradeckého kraje, aby turisté dostali do rukou ucelený materiál s co možná nejkompletnější nabídkou všeho, co při své cestě mohou potřebovat.